هتل لوکس

معرفی بهترین هتل های لوکس با امکاناتی بی نظیر شامل رستوران با غذاهای عالی و بهترین اراعه خدمات از جمله اینترنت پر سرعت با مجوز رسمی از کشور ترکیه ( استانبول ) * تلفن / 6659-986-0910

هتل لوکس

معرفی بهترین هتل های لوکس با امکاناتی بی نظیر شامل رستوران با غذاهای عالی و بهترین اراعه خدمات از جمله اینترنت پر سرعت با مجوز رسمی از کشور ترکیه ( استانبول ) * تلفن / 6659-986-0910

هتل لوکس

هتل لوکس


هتل لوکس

معرفی بهترین هتل های لوکس با امکاناتی بی نظیر شامل رستوران با غذاهای عالی و بهترین اراعه خدمات از جمله اینترنت پر سرعت با مجوز رسمی از کشور ترکیه ( استانبول ) * تلفن / 6659-986-0910


مــــطابـــق قــــانـــون اســـاسی بـــعضـــی از واحــــدهـــای تشکیــــلات مــــرکــــز تغــــییر یــــافــــت، مـــــعاونــــت ریــــاســـت ســــازمــــان ایــــجاد گــــردیـــد، دو مــــدیــــریــــت بــــه نــــام هــــای مـــدیــــریــــت خـــادمــــان (امــــور) خــــیــــریــــه و مــــدیــــریــــت انــــتشــــارات بــــه تــــشکــــیلات مــــذکــــور اضـــافـــه گــــردید.. در ســــال 1551 نـــــیــــز واحــــد حســـــابـــــداری ســــرمـــــایـــــه گـــــردان انــــتشــــارات دیـــنی وابستــــه بــــه مــــدیــــریـــت انتــــشـــارات ســــازمــــان اپیــــجاد گــــردیــــد.


خرید در آنتالیا

خرید برای هر ایرانی گردشگر یک لذت است. شهر آنتالیا نیز مانند دیگر شهر های ترکیه مناسب برای خرید می باشد. خرید در آنتالیا یک تجربه عالی میباشد. پوشاک، صنایع دستی و چرم را در تور خرید در آنتالیا به شما پیشنهاد میدهیم. خوراکیجات نیز برای بعضی از گردشگران ایرانی در آنتالیا جالب خواهد بود. در مراکز خرید آنتالیا چانه زدن سیستمی طبیعی و قابل قبول می باشد

راحت‌ترین راه دسترسی به ترابزون، خرید بلیط هواپیما ترابازون است. این شهر روزانه شاهد پروازهایی از سمت آنکارا، استانبول، و ازمیر است که اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند. البته از طریق سایر شهرها مانند آدانا و بورسا نیز می‌توان با خرید بلیط هواپیما ترابزون به این شهر رسید. اما اگر قصد سفر زمینی و با ماشین شخصی را به ترابزون دارید، می‌توانید از سه مرز بازرگان، رازی، و سرو که یه مرز مشترک ایران و ترکیه است استفاده کنید. اتوبوس و تاکسی‌ها نیز دیگر گزینه انتخابی رسیدن به ترابزون هستند که هم از پایانه‌های مسافربری تهران و هم نزدیک به مرز در دسترس هستند. هزینه تاکسی و اتوبوس‌ها حدود 10 تا 15 لیر ترکیه خواهد بود

. شهر ساحلی و دیدنی بدروم ترکیه بواسطه سواحل چشم نواز، هتل ها و اقامتگاه های لوکس، رستوران ها و مراکز تفریحی لذت بخشی که دارد، مورد استقبال گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا و حتی شهرهای دیگر کشور ترکیه قرار گرفته است. در بدروم علاوه بر مرکز شهر، روستاهای ساحلی بزرگ و کوچک زیادی وجود دارند که در مجموع شبه جزیره ای بزرگ را تشکیل می دهند. بدروم در بخش صنعت کشتیرانی و قایقرانی، شهرت زیادی دارد و بسیاری از افراد معروف هم اغلب برای استراحت به اینجا می آیند. اماکن و جاذبه های گردشگری و تفریحی بدروم، کاملا متنوع و متعدد است و این جزیره مکانی بسیار مناسب برای آرامش گرفتن و لذت بردن از تعطیلات بینظیر است. اگر مایلید با این شهر ساحلی بینظیر در ترکیه بیشتر آشنا شوید؛ با لحظه آخری در سفر به بدروم همراه باشید.

همواره خوب است که از بهترین زمان سفر به بدروم اطلاع داشت ، طبق نظرات اکثریت افرادی که به این شهر سفر کرده اند بهترین زمان سفر از ماه آوریل تا نوامبر ( اردیبهشت تا آبان ) است که شکوفه‌های بادام هم مناظر را دیدنی ‌تر کرده است و فرصت گردش در طبیعت زیبای این شهر را دارید و دمای هوای بدروم آزار دهنده نیست و شما را غرق در لذت خواهد نمود . بدروم شهری زیبا وساحلی در جنوب غربی ترکیه که در کنار ساحل دریای اژه از مراکز بسیار زیبای و توریستی با معماری فوق العاده خاص به سبک مصری در کنار قلعه قدیمی آرام گرفته است. شهر بدروم جزو شهرهای است که در فصل توریستی بصورت 24 ساعت باز میباشد.



ترابزون یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه است و قدمت سکونت در آن به 5 هزار سال پیش باز می گردد. این شهر در شمال شرقی کشور ترکیه و در ساحل دریای سیاه قرار گرفته و از طبیعتی تماشایی برخوردار است. در گذشته این شهر زیبا در مسیر جاده ابریشم واقع بود و به همین خاطر، مردمی از فرهنگ ها و ادیان مختلف، در این جا به گرد هم آمدند و به مرور شهر رونق پیدا کرد. 

در ادامه سفری به این شهر خواهیم داشت تا بیشتر با جنبه های مختلف آن آشنا شویم.

دانستنی های سفر به ترابزون

بد نیست پیش از سفر به ترابزون این اطلاعات کاربردی را بدانید: 

ویزا: سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارد. 

زبان رسمی: ترکی

پول رایج: لیر ترکیه، هر 1 لیر ترکیه (2,000 تومان)

اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب تر

راهنمای سفر زمینی به ترابزون
ترابزون یکی از شهرهای ساحلی و چشم‌نواز ترکیه است که در مجاورت دریای سیاه قرار دارد. سفر زمینی به ترابزون شاید در ابتدای کار کمی پیچیده و سخت به نظر برسد. اما در حقیقت این طور نیست. چرا که با اتوبوس‌های امروزی می‌توانید سفر زمینی راحت، هیجان‌انگیز و خوبی را تجربه کنید.

فرهنگ غذایی و هزینه غذا در ترابزون

غذاهای ترکی شهرت جهانی دارند و دلیل اصلی آن تاثیر سبک آشپیزی و یخت و پر دوران امپراطوری عثمانی است. علت خوشمزگی غذاهای ترکی استفاده از سبزی، زیتون و ماهی تازه است. در میان وعده‌های غذایی صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی ترک‌ها به شمار می‌رود؛ مردم ترابزون نیز به آن پایبندند. از پنیر، خامه و عسل بگیرید تا انواع سبزیجات، زیتون و غیره در سفره صبحانه ترک‌ها دیده می‌شود. ما ایرانی‌ها حتما از غذاهای ترکی خوش‌مان خواهد آمد چرا که فرهنگ غذایی نزدیکی داریم.  برای صرف یک وعده غذا در ترابزون حداقل باید 20 لیر و برای آب معدنی 1 لیر و برای قهوه 7 لیر بپردازید.

مشهورترین رستوران‌های ترابزون

پیشنهاد می‌کنیم خوردن کباب‌های خوشمزه ترکی را در رستوران کالامیش از دست ندهید. نگران قیمت‌ها هم نباشید. قیمت کباب‌های این رستوران مناسب است.

رستوران هاران نیز فضای دوستانه‌ای دارد و در میان گردشگران پرطرفدار است




این اگر قصد خرید اجناس چرمی مثل کت، کمربند، کفشدر غرب آنتالیا که ساکت تر و آرام تر از مرکز آنتالیا می باشد، استراحت کنید. همچنین می توانید از بازاری به نام گاراژ دوگا (Dogu garaj)، چیزهای جالبی بخرید یا برای خرید اجناس جدید، برند های معروف و خرید ملزومات و کیف دستی چرمی را دارید، آنتالیا بهترین جا برای خرید این قبیل چیزها می باشد. حتی در آنتالیا می توانید آثار هنری، صنایع دستی و چیزهایی از این قبیل را پیدا کنید. محل های خرید در آنتالیا فراوان پیدا می شود، در آنتالیا می توانید از مغازه ها و دکه های کوچک تا مراکز خرید پیشرفته و بسیار بزرگ، هر جا که دوست داشتید خرید کنید.موضوع درباره اشیای تاریخی که قدمت بیش از 100 سال دارند هم صدق می کند. اگر فرشی قدیمی خریده اید، از فروشنده یک سند رسمی بخواهید که روی آن سن فرش نوشته شده باشد و با گرفتن این مجوز، در گمرک مشکلی برای خروج فرش از کشور نخواهید داشت. علاوه بر این توجه کنید که فروشگاهی که از آن فرش یا طلا یا چیزهای قیمتی دیگر می خرید، دارای مجوزی باشند (که معمولا به دیوار مغازه آویزان است). توصیه می کنیم که به عیار و گرم طلایی که در جواهر فروشی می خرید، حتما توجه کنید.

در سال ۱۹۷۰ میلادی جمعیت لازها ۲۰۲ هزار نفر تخمین زده شده بود که ۲۰۰ هزار نفر در ترکیه و ۲ هزار نفر در گرجستان ساکن بودند.


این صومعه درون یک غار قرار داره در دل کوهی کنار جویبار و دره حضرت مریم (س) در ۱۷ کیلومتری جنوب ماچکا ساخته شده و ارتفاعش از کف دره ۲۵۰ متر هست که برای رسیدن به اون باید راه پر پیج و خمی رو طی کرد . اما وقتی انسان به بالا میرسه با منظره بدیعی روبرو میشه و پیش خود میگه ک گ به زحمتش می ارزید “

درمرکز شهر که میدان نام دارد تعداد زیادی هتل وجود دارد وبه هر قیمت و سلیقه ای میتوان هتل پیدا کرد ولی هیچوقت اولین هتل را نگیرید و قیمتها تا حدی توافقی است میتوان چانه زد در میدان بهترین هتل اوستا پارک نام دارد که شبی حدود۱۴۰ لیر قیمت دارد.

دریاچه اوزون گل در استان ترابزون و در ۲۰ کیلومتری بخش چایکارا – ترابزون واقع شده است . معمولا مسافران برای سفر از ایران به ترابزون از مسیر زمینی بازرگان استفاده میکنند . پس از عبور از مرز بازرگان به سمت ارزروم حرکت میکنید ، برای استراحت میتوانید 


بهترین و راحت ترین روش اخذ شهروندی ترکیه خرید ملک به ارزش  بیشتر از ۲۵۰هزار دلار می باشد که نهایتا در ۶ ماه(بین ۳ تا ۶ ماه) دریافت میگردد.

تمدید گذرنامه و کارت ملی ایرانیان مقیم ترکیه چه مراحلی دارد؟ آیا افرادی که مقیم ترکیه هستند باید گذرنامه و کارت ملی خود را هر ساله تمدید کنند؟ سوالاتی از این قبیل برای افرادی که موفق به مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت این کشور شده‌اند به وجود می‌آید.

 

گذرنامه سندی است که هر دولت برای افرادی که در کشور مربوطه ساکن هستند صادر می‌کند. برای این که بتوانید از طریق سفرهای زمینی، هوایی و دریایی وارد کشورهای دیگر شوید، باید حتماً گذرنامه مربوط به کشوری که در آن ساکن هستید را دریافت کنید.

 

دولت ایران برای افرادی که شهروند این کشور هستند طبق شرایط در مشخص شده گذرنامه صادر می‌کند. افرادی که موفق به اخذ تابعیت ترکیه شده‌اند باید دربار شرایط تمدید گذرنامه و کارت ملی ایرانیان مقیم ترکیه آشنایی کافی داشته باشند. تا بتوانند گذرنامه خود را تمدید کنند و هنگام سفر به ایران با مشکل خاصی مواجه نشوند


بازدید از پارک کاولون را از دست ندهید!

یکی از مراکز گردشگری که نباید از دست بدهیدخیلی از مردم از وجود آن حتی بی خبر هستند. این پارک امروزه به یک پارک ملی تبدیل شده است و شما می توانید از این مرکز بازدید نمایید. به طور کلی می توان گفت  این مرکز در ابتدا متعلق  را می توان پارک کاولونیک دیوار بنا شد و پس از آن در جنگ جهانی دوم از این قسمت برای ساخت فرودگاه پروازی ژاپنی ها استفاده شد. از این روی امروزه پارک کاولون دانست که در هنگ کنگ واقع شده است و ابعادی به اندازه چهار زمین فوتبال را به خود اختصاص داده است.بازدید کنید و به یک شهرک کوچک با ساختمان های در هم و بسیار ناهمسان بوده است که اکنون خراب شده و به عنوان یک پارک شناخته می شود. پس از تخریب ساختمان ها، برای جلوگیری از نفوذ انگلیس در این منطقه  را می توان یکی از مهم ترین مراکز گردشگری دانست که پس از دریافت ویزای هنگ کنگ می توانید از آن که منطقه کاولون در هنگ کنگ یکی از مهم ترین مکان هایی به شمار می رود که پس از دریافت ویزای هنگ کنگ می توانید از آن بازدید نمایید.




اگر قصد خرید اجناس چرمی مثل کت، کمربند، کفش و کیف دستی چرمی را دارید، آنتالیا بهترین جا برای خرید این قبیل چیزها می باشد. حتی در آنتالیا می توانید آثار هنری، صنایع دستی و چیزهایی از این قبیل را پیدا کنید. محل های خرید در آنتالیا فراوان پیدا می شود، در آنتالیا می توانید از مغازه ها و دکه های کوچک تا مراکز خرید پیشرفته و بسیار بزرگ، هر جا که دوست داشتید خرید کنید. می توانید لوازم و تجهیزات لازم برای رفتن به دریا، برندهای بین المللی، کفش و سوغاتی و کافی شاپ و رستوران را در تفرجگاه ساحلی Kaleici، بخرید که یکی ازمی توانید از بازار اصلی آنتالیا که یک بازار سر پوشیده است، هم دیدن کنید. در بازار اصلی آنتالیا، انواع زیادی از محصولات مثل کارهای دستی اصل، انواع مختلفی از مواد غذایی ترکی، جواهرات، شیرینی های ترکی مثل حلوا و باقلوا، چای سیب، عسل سنبه، ادویه جات، انواع پاپوش، موسسات طراحی لباس، همینطور اجناس چرمی، خیاطان محلی و تعمیرکارها و کفش های دست دوز با کیفیت عالی را می توانید پیدا کنید جالب توجه ترین تفرجگاههای ساحلی در ترکیه است. تعدادی فروشگاه هم در اینجا وجود دارند که لوازم مخصوص رفتن به زیر آب را می فروشند و البته به غیر از خرید می توانید در تفرجگاه ساحلی Setar  روزمره خود، به مرکز خرید میگروس Migros بروید که یک انتخاب عالی است. برای خرید لباس های مد روز، می توانید به بوتیک های شیک و مطابق مد روز آنتالیا بروید که قیمت اجناس این بوتیک های شیک هم از اروپا کمتر است. خیابان کونیالتی، خیابان آتاتورک یا میگروس 5M واقع در ساحل کونیالتی، بهترین مکانها برای خرید در آنتالیا هستند. توصیه می کنیم به بازار 480 هزار متر مربعی سرپوشیده مواد غذایی آنتالیا هم بروید که در مجموع، 760 مغازه وجود دارد. در این مجموعه بی نهایت بزرگ، همه نوع مکان تجاری، تاکسی سرویس، مرکز پلیس، چند شعبه از بانک ها، دفتر پستی، پمپ بنزین، امکانات ورزشی، و هر نوع میوه و سبزی و سایرهای دیوکلتیان به قدری بزرگ بودند که امروزه شامل دو کلیسا، بخش هایی دو آله ترمه در گوشه حمام ها ساخته شد و گنبد آن شبیه به معبد پانتئون، ولی با نصف سایز آن است. قدمت به قرن ۷ پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و ابتدا زمینی مرداب‌مانند فروشگاههای مواد غذایی وجود دارد. 

 تعطیــلات رسمی ترکیه

شب قدر):مسلمانان ترکیه مانند سایر کشورهای اسلامی، شب قدر را یکی از شب‌های دهه آخر ماه مبارک رمضان می‌دانند. البته اهل سنت احتمال شب قدر بودن بیست‌و‌هفتم ماه رمضان را بیشتر می‌دانند. در این شب مسلمانان ترکیه در پاسی از شب در مساجد به قرائت قرآن و شنیدن آن و دعاها و سرودهای سال نو(در اوایل ژانویه؛

روز استقلال ملی و روز کودک(National Sovereignty and Children’s Day)در 23 آوریل؛ جشنواره روز کودک هم در این کشور برگزار می‌شود. این جشنواره از سال 1979 بین‌المللی شده است و کشورهای مختلفی در آن شرکت می‌کنند. تا سال 2000، این جشن در آنکارا برگزار می‌شد؛ اما در سال‌های بعد در شهرهای ازمیر، استانبول و آنتالیا هم برگزار می‌شود.

روز کار و همبستگی(y)اول ماه می؛ جشن عمومی روز می در یکم ماه می تنها در شهر استانبول؛

روز ورزش و جوانان و همچنین روز بزرگداشت آتاتورک19می


مردمسنت‌های عثمانی تاکید بسیاری ترکیه به ظاهر، نظافت و آراستگی توجه فراوان دارند؛ این امر باعث پاکیزگی نسبی مردمپذیرایی‌های مفصل و سرو غذاهای و شهرها شده است. در زمان عثمانی روابط بین ترک‌ها بسیار رسمی بود؛ چرا که در سنت‌های عثمانی تاکید بسیاری بر ادب می‌شد. اگرچه مردم ترکیه بخاطر برخورد با فرهنگ‌های اروپایی غیر رسمی‌تر شده‌اند؛ اما با این حال همچنان اصطلاحات مودبانه و تعارف در بین آنها وجود دارد. به عنوان مثال واژه آبی (معرف آقا بیک) به معنای برادر بزرگتر، در مقابل قارداش به معنای برادر؛ آبلا به معنای خواهر بزرگتر در مقابل کیز قارداش و یا باجی به معنای خواهرترکیه به ظاهر، نظافت و ، برای ایجاد تمایز بین بزرگتر و کوچکتر استفاده می‌شود.

در ترکیه مردم به طور پیوسته با دوستانشان تماس برقرار می‌کنند. 


خوراکیهای خاص ماه رمضان

انجمن های خیریه در این ماه خیمه هاتمامی ایام ماه مبارک رمضان روزه داران بدون محدودیت در این مکان ها اطعام می شوند و چادرهایی را در میدان ها و اماکن عمومی ترکیه به منظور دادن افطاری رایگان به روزهبا شروع ماه مبارک رمضان در استانبول و آنکارا نمایشگاه های بزرگی از کتاب های اسلامی نیز برگزار می شود که تا پایان ماه ادامه دارد و در آن به ارایه کتاب های دینی می پردازند داران بر پا می کنند و ثروتمندان این کشور نیز برای برپایی سفره های افطاری از یکدیگرمشهورترین شیرینی ماه رمضان در ترکیه که در خانه ها با آرد ، نشاسته سبقت نمایشگاه های کتاب های اسلامی و شیر تهیه می شود، ' گلاچ ' نام دارد .می گیرند.

برپاییدر محوطه بیرونی نمایشگاه برخی مردم، تولیدات صنایع دستی و کارهای هنری مانند تابلوهای خطاطی اسلامی، تصاویر اسلامی، کتاب های دینی و عطرهای مخصوص را در معرض فروش می گذارند

 این پارک، باغی به سبک انگلیسی است که دارای مسیرهای پیاده روی و برکه هایی است و می توانید قایق های پاروزنی را برای گردش در آن کرایه کنید. همچنین برای گشت و گذار در پارک می توانید دوچرخه یا کالسکه نیز کرایه کنید. تفریحات مخصوصی هم برای کودکان از جمله باغ وحش، زمین های بازی و عروسک گردانی وجود دارد.
این حمام ها در سال 216 میلادی به وسیله کاراکالا امپراتور رم ساخته شدند و چیزی بیشتر از حمام هایی عمومی بودند. اینجا یک مرکز ورزشی کامل با حمام های داغ و سرد، استخر شنا، سونای خشک و بخار، تجهیزات ژیمناستیک بزرگ از صومعه ای کارتوزیان، و یک موزه بزرگ است. میکل آنژ از تپیداریوم ها (حمام های داغ) به عنوان الگویی برای کلیسای سانتا ماریا دلی آنیلی خود استفاده کرد، و موزه ملی رم بخشی دیگر از این مکان را با گنجینه های کهن به خود اختصاص داده است: مجسمه های یونانی و رومی، تابوت دان های پیش از مسیحیت و بعد از آن، و موزائیک ها و دیوارنگاره های زیبا. کلیسای قرن شانزدهمی سن برنارو ورزشی، اتاق های معاشرت، باغ ها، کتابخانه ها، آرایشگاه ها، و فروشگاه ها بود. این مجموعه بزرگ و با ابهت زمینی به مساحت 300 متر مربع را پوشش می داد و 1500 نفر به طور همزمان در آن جا می شدند. زمین ها و دیوارهای آن با سنگ های مرمر، موزائیک و دیوارنگاره ها پوشیده شده بودند؛ حتی در ویرانه های آن نیز می توان شکوه و ابهت را مشاهده کرد. حمام  بود و از آن برای دفن مرده‌های اهالی استفاده می‌شد. این مکان به مرور زمان توسعه پیدا کرد و به مرکز سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تبدیل شد. رومن فروم در قدیم، ناحیه‌ای باشکوه و مجلل بود و معابد، باسیلیکا و فضاهای عمومی پر جنب و جوش متعددی را در برمی‌گرفت و روم باستان به کمک آن جذابیت‌های خود را به نمایش می‌گذاشت
از جمعیت ، ارمنی، عرب، یهودی و ... هستند. ترکیه به علت قرار گرفتن در بین دو قاره، همواره مورد تاخت و تاز قوم‌های مختلف 
نـــژاد
کردها به عنوان بزرگترین اقلیت ترکیه، اغلب در بخش‌های شرق و جنوب شرقی ترکیه ساکن هستند. ارامنه بیشتر در اطراف استانبول زندگی می‌کنند. گرجی‌ها عمدتا در سواحل دریای سیاه و شمال غربی، یونانی‌ها در استانبول و عرب‌ها در بوده است که ورود اقوام مختلف به آن از تاثیرات ناشی از آن می باشد.
 

حسین آریان گفت: مردم ترکیه با فرهنگ مردم ایران آشنا بوده و برای سفر به شهرهای مختلف ایران و بازدید از آنها علاقه‌مند هستند و با وجود پتانسیل‌های ایران اکثر مردم شهر ازمیر با فرهنگ و با معلومات هستند به همین دلیل ایران را خوب می‌شناسند و علاقه دارند این آشنایی بیشتر شود. به‌عنوان‌مثال اعضای هیات ما که از استادان یکی از دانشگاه‌های ترکیه هستند، هنگام بازدید از ایران تمایل دارند خانه‌های مناطق بومی را ببینند. این علاقه‌مندی اکثر ساکنان ترکیه است که امکاناتش هم در ایران فراهم است. شهرهای تاریخی ایران را می‌شناسند و علاقه‌مند هستند از آنها بازدید کنند. 




 
خــــوانـــدن قــــرآن در مــــاه مــــبارک رمضــــان
قــــرائــــت و تـــفســـیر قـــرآن در ایــــن مـــاه در مــــساجـــد تـــرکیــــه بســــیار رواج دارد و یــــک عـــادت بســــیار زیــــبا نـــــیز ایــــن اســـت کــــه کـــسانی کــه بـــه مســـاجـــد مـــی آینــــد یــــا ســــر سفــــره هــــای افطـــــاری و سحــــری مـــی نشــــینـــند، هــــمواره خـــــود را بـــــا عــــطر کــــه بــــه آن ' کـــولـــونــــیا 'مـــی گویـــــند، مــــعطر مــــی کنــــند و در تــــمامـــی مـــراســــم و اعیـــــاد بــــه ویــــژه اعــــیاد اســــلامـــی مـــانــــند عیــــد قــــربــــان و عــــید فــــطر ایـــن ســــنت پســــندیــــده اجـــرا مـــی شـــود.
در ایــــن مــــاه بــــرخــــی از شبـــکه هــــای تلــــویــــزیــــونی تــــرکیـــــه نــــیز بــــا تــــدارک پخــــش بـــرنــــامــــه هــــای خــــاص بـــه اســـتقبــــال ایـــن مـــاه می رونـــد و اقـــدام بــــه پــــخـــش بــــرنــــامـــه هـــای احـــکام و ســـریـــال هـــای اســــلامـــی قــــبل از افــــطار و هنــــگام ســــحر مـــی کنــــند.
قــــرائــــت قــــرآن و بـــرنــــامــــه هــــای 'تــــواشــــیح ' نــــیز از ایـــن شبـــکه هـــا طـــی ایــــن مـــاه پــــخش مـــی شــــود.

واحد سندی چیست؟
واحد- نمایهنمایه نام هاالف= نمایه نامهسیاهه الفبایی از مفاهیم و موضوهای مهمی است که در منبع درباره ان بحث شده است    ب=نمایه موضوعی را نام برده و شرح مختصر بدهید؟  در این نوع نمایه سازی مفاهیم مطرح شده در متن به صورت یک اصللاحنامه بیان میشودموضوعی را شرح دهید؟انواع نمایه از نظر بیان محتوای اطلاعاتی را نام ببرید؟  صددرصد امتحانی سندی می تواند یک یا چند صفحه از مدارک یا چند پراگراف از یک متن  اطلاعات کتابشناسی یا چکیده ویاانواع نمایه از نظر نوع محتوا و پوشش را بنویسید؟نمایه سازی وازه ای :
توضیح1:واژه ها میتوانند از جای جای متن(عنوان یا چکیده و نمایه سازی مفهومی فرایند پیچیده است ودو جنبه دارد 1-نیاز مراجعه کنند 2- پوشش کل محتوا است و در 
نمایه سازی مفهومی:نمایه سازی مفهومی سلیقه و تشخیص و عقیده باید حذف شودیا سراسر متن استخراج شوند) واژه استخراج دقیقا از متن انتخاب شده است و واژه انتسابی با توجه به مفهوم واژه به نسبت داده میشود   مهم مهم امتحانی متن کامل باشد.





تاریخچه شهر آنکارا
شهر آنکارا سرنوشت پر فراز و نشیبی داشته و بارها و بارها توسط سلسله های گوناگون فتح شده است. از مهم ترین مردمان و سلسله هایی که نقش پر رنگی در تاریخ آنکارا داشته اند، می توان به ایرانیان، رومیان، سلجوقیان، عثمانیان و فریگیه ای ها اشاره نمود. با این که سال ها از حکومت این افراد بر آنکارا می گذرد؛ اما هنوز هم آثار زیادی از آن ها در موزه های این دیار و دیگر شهرهای ترکیه به چشم می خورد.
 آنکارا یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه است و به همین خاطر شرح تاریخ آن در مجالی به این کوتاهی نمی گنجد؛ اما تلاش می کنیم به صورت خلاصه نکات مهم تاریخی این شهر را بیان کنیم.
اهمیت شهر آنکارا به زمان هیتی ها بازمی گردد. آن ها سلسله ای بودند که در هزاره ی دوم پیش از میلاد در قسمت های آسیای میانه و صغیر و بخصوص سوریه حکمرانی می کردند. پس از آن ها به ترتیب فریگیه ای ها و بعد از آن لیدی ها، ایرانی ها، یونانی ها، گالات ها، رومی ها، بیزانس ها و ترک ها صاحب این شهر شدند. در ابتدا سلجوقیان و سپس عثمانیان صاحب آنکارا شدند تا نهایتا جمهوری ترکیه تشکیل و آنکارا به عنوان یکی از شهرهای بزرگ آن مشغول به فعالیت شد

غذای لذیذ شهر وان ترکیه
تور وان از تبریز یکــــی از جـــاذبـــه هـــای کــــشور تــــرکـــیه بـــویـــژه وان غـــذای آن اســـت بـــطوریـــکه وقـــتی در خیــــابـــانـــهای وان قــــدم مــــیزنـــید از هـــر 2 یا 3 مــــغازه ‏یــــک رستـــوران بـــا غـــذا هـــای لـــذیــــذ وجــــود دارد و هــــمه رســــتوران هـــا پــــر از مــــشتـــری می بــــاشـــد .
مــــشهـــورتـــریــــن غــــذاهــــائــــی کـــــه در ایـــــن ‏رســــتوران هــــا بـــه مــــسافـــــران عــــرضــــه می گـــــردد کــــباب مــــولانــــا ، کــــباب آدانـــــا ، اســــکندر کبـــــابی ، پــــــاتـــــلیجــــان کـــــبابـــــی ، لــــاه مــــعجـــــون ، پــــیده ، کـــــوفــــته ‏، چــــوپ شیـــش و دونــــر کـــــه مــــا خــــوردن آن را بــــه مــــسافــــران تــــوصیه مـــی کــــنیم امــــا بـــطور کـــلی شهـــــرت وان بــــه خـــــاطـــــر صــــبحانه (وان ‏کـــــاهــــوالــــتیســــی) آن اســــت کــــه در ایــــن ســـفره رنگــــی حــــتی غــــذای گــــرم نــــیز وجـــــود دارد و خـــــوردن ایــــــن صبــــحانـــــه بـــــرای کــــسانی کـــــه رژیــــم ‏غـــــذائــــی و تــــرس از چـــــاق شــــدن را دارد تــــوصیـــــه نمی گــــردد‎ ‎ ‏
هم مودب هم نجیب و ، هم متین            هم گوزلدی ، اولار ایچَم شربتین؟
آرخامنان بیر شاپپا گلیب  دیسگیندیم     خالام دیدی  دون آلیسان یامن کوسدوم تیز گیدیّم
دیدیم خالا گوز گولوری باش اوسته        هم سنه دون بیر جوت ده باشماخ اوسته 
ایلچی گیدیخ بیر نیچه گوندن سورا        قیز چایی گتدی یتیشندن سورا
گوزونه باخدیم رنگیم گنه سارالدی        قلبیمده کی حالیم دا چوخ یاماندی
کاش اُوزانا بو بیر باخیش یوز ایلَّلر         عاشق اولان  باخما غین  قدرین بیلر
نجابتله یومدی گوزون رد اولدی            ملاحتله گولدی گلدی اوتوردی
 کاش یوز دفعه ایلچی گله خ  تازه دن            او باخیشی  آلله ساخلا نظردن 

دریاچه کاراگول 
در نزدیکیدریاچه تاثیر بگذارد و آن را کمی تیر استان گیرسون و در قسمت شرقی دریای سیاه درست در 50 کیلومتری آنکارا دریاچه ای بسیار چشم نواز و خیره کننده به نام دریاچه کاراگول وجود دارد ، این دریاچه که در بین افراد محلی به دریاچه قره گول نیز معروف است در بین کوه ها و جنگل های سرسبز قرار گرفته است که البته این امر سبب شدههمیندریاچه تاثیر بگذارد و آن را کمی تیر سبب  تا عکس این جنگل ها و کوه ها در میزان روشنایی آب دریاچه تاثیر بگذارد و آن را کمی تیره تر کنند که به نیز به ان دریاچه سیاه نیز می گویند ، پس با ورود به این دریاچهدریاچه تاثیر بگذارد و آن را کمی تیر علاوه بر این که می توانید از امکانات تفریحی و رفاهی متعدد بهره مندهمیندریاچه تاثیر بگذارد و آن را کمی تیر سبب  شوید می توانید از منظره بی نهایت تماشایی و منحصر به فرد نیز برخوردار شوید 
وضعیتها: شهرهای مختلف
فعالیتها: حرکت بین شهرها
جستجو: دنباله ای از شهرها مثل:آراد، سیبیو، فاگارس، بخارست
این جستجو با توجه به کم هزینه ترین مسیر انتخاب میشود
حالت اولیه: حالتی که عامل از آن شروع میکند. 
در مثال رومانی: شهر آراد n(Arad)
تابع جانشین: توصیفی از فعالیتهای ممکن که برای عامل مهیا است. 
در مثال رومانی:Zerind,Sibui,Timisoara}  S(Arad)={
فضای حالت: مجموعه ای از حالتها که از حالت اولیه میتوان به آنها رسید. 
در مثال رومانی: کلیه شهرها که با شروع از آراد میتوان به آنها رسید
تابع جانشین + حالت اولیه = فضای حالت
آزمون هدف: تعیین میکند که آیا حالت خاصی، حالت هدف است یا خیر
هدف صریح: در مثال رومانی، رسیدن به بخارست
هدف انتزاعی: در مثال شطرنج، رسیدن به حالت کیش و مات
مسیر: دنباله ای از حالتها که دنباله ای از فعالیتها را به هم متصل میکند. 
در مثال رومانی: Arad, Sibiu, Fagaras  یک مسیر است
هزینه مسیر: برای هر مسیر یک هزینه عددی در نظر میگیرد. 
در مثال رومانی: طول مسیر بین شهرها بر حسب کیلومتر
راه حل مسئله مسیری از حالت اولیه به حالت هدف است
راه حل بهینه کمترین هزینه مسیر را دارد

در ایــــن مکــــان بــه دلیـــل فــــراوانی وســــایل حــــمل و نقل عمومی برای رفتن به مـــــــناطق دیگر شهر هم مشــــکلی نخواهید داشت. الــبته یکی دیگر از مــــــکان‌های محبوب برای اقـــــــــامت در استانبول، میدان تقسیــــــم است. برای رفتـــــن به استانبول نیازی به ویـــــــــزا نیست و هزیـــــــنه تور اســـتانبول هــــم بـــا توجــــه بـــه میــــزان خــــدمات درخواســـتی شــــما مــــتفاوت خــــواهـــد بــــود
قانون تجارت
‌مصوب 13 اردیبهشت ماه 1311 شمسی (‌کمیسیون قوانین عدلیه)
‌باب اول
‌تجار و معاملات تجارتی
‌ماده 1 - تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار بدهد.
‌ماده 2 - معاملات تجارتی از قرار ذیل است:
1) خرید یا تحصیل هر نوع مال منقوض به قصد فروش یا اجاره اعم از اینکه تصرفاتی در
آن شده یا نشده باشد.
2) تصدی به حمل و نقل از راه خشکی یا آب یا هوا به هر نحوی که باشد.
3) هر قسم عملیات دلالی یا حق‌العمل‌کاری (‌کمیسیون) و یا عاملی و همچنین تصدی به
هر نوع تأسیساتی که برای انجام بعضی امور ایجاد‌می‌شود از قبیل تسهیل معاملات ملکی
یا پیدا کردن خدمه یا تهیه و رسانیدن ملزومات و غیره.
4) تأسیس و به کار انداختن هر قسم کارخانه مشروط بر اینکه برای رفع حوائج شخصی
نباشد

موقعیت جغرافیایى و اطلاعات شهر

استانبول که در گذشته قسطنطنیه نام داشت بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. این شهر تنها شهر دنیاست که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. تنگه بسفروس که باریکترین تنگه جهان است در حدود ٣٠ کیلومتر عرض و ٧٠٠ متر طول دارد و در شمال غربى ترکیه واقع شده است. این تنگه استانبول را به دو بخش تقسیم مى کند که بخش غربى آن در اروپا و بخش شرقى اش در آسیاست. مساحت استانبول در حدود ١٨٣١ کیلومتر مربع و مساحت استان استانبول ٦٢٢٠ کیلومتر مربع مى باشد. 
از آنجا که شهر استانبول در نزدیکى گسل آناتولى شمالى قرار دارد تا کنون زلزله هاى شدیدى در این شهر رخ داده است. 
بخش قدیمى استانبول بر روى هفت تپه ساخته شده است که همگى آنها در میان دیوارهاى دفاعى شهر هستند. بلندترین آنها تپه کاملیاست که به ترکى به آن جاملیکا تِپسى مى گویند و ارتفاعش ٢٦٧ متر از سطح دریاست. 
نواحى استانبول به سه منطقه اصلى تقسیم مى شود. شبه جزیره تاریخى استانبول که شامل نواحى امینونو و فاتح مى باشد و در قسمت جنوبى گلدن هورن واقع شده است، مناطق تاریخى بى اوعلو و بشیکطاش که در قسمت شمال گلدن هورن قرار دارند و منطقه اوسکودار و کادیکوى که در بخش آسیایى هستند


 فولویا  باعظمت در نقاط مختلف رومن فروم باقی مانده که از میان نمونه‌های برجسته‌ی آن می‌توان به طاق سپتیموسمقبره‌ی  نیز در همین مجموعه‌ای از مجسمه‌های اساطیری را درآمیلیا قرار دارد و در انتهای مسیر با ویا ساکرا (Via Sacra) به معنیامروزه خرابه‌هایی از آن بناهایاگر از ورودی لارجو دلا سالارا وکیا داخل بروید، در سمت چپ خود به معبد آنتونیوس و فائوستینا می‌رسید. در سمت راست، ویرانه‌های باسیلیکای «خیابان مقدس» روبه‌رو خواهید شد که خیابان اصلی رومن فروم به حساب می‌آمد. خود جای داده است و کاخ پُلی در پس‌زمینه‌ی خود دارد. این بنا به  ساخته شده و پس از بازسازی آن در سال ۲۰۱۵، بیشتر از قبل می‌درخشد. رسم است که  بخش واقع شده که آن را به دستور امپراطور آگوستوس در سال ۲۹ قبل از میلاد مسیح بنا کردند  با ویا ساکرا (Via Sacra) به معنیامروزه خرابه‌هایی از آن بناهایاگر از ورودی لارجو دلا سالارا وکیا داخل بروید، در سمت چپ خود به معبد آنتونیوس و فائوستینا می‌رسید. در سمت راست، ویرانه‌های باسیلیکای «خیابان مقدس» روبه‌رو خواهید شد که خیابان اصلی رومن فروم به حساب می‌آمد.

 و همان جایی است که جسد ژولیوس سزار را بعد ازسِوِروس کوریا جولیا یا همان مجلس سنا معبد ساتِرن و طاق تیتوس  اشاره کرد. این ناحیه در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی به طور مرتب حفاری شد تا بناهای باستانی بیشتری را از دل خاک بیرون بکشند و این عملیات تا امروز نیز ادامه دارد.

آمیلیا قرار دارد و در انتهای مسیر اعدامش در سال ۴۴ قبل از میلاد سوزاندند.

،یک سکه را به داخل آب می‌اندازند تا مطمئن شوند که باز هم به شهر رم برمی‌گردند. به طور متوسط، چیزی حدود ۳۰۰۰ یورو در روز به داخل حوض این فواره انداخته می‌شود!

آرامگاه آتاتورک در آنکارا

 سرانجام این مسجد اسلام‌آباد پاکستان و مسجد کوجاتپه، به‌عنوان بهترین و بزرگ‌ترین مسجد مدرن با گنجایش 24000 نمازگزار انتخاب شدمردی که زندگی خود را برای استقلال ترکیه و مدرن سازی آن صرف کرد! آرامگاه آتاتورک Anıtkabir یا مصطفی کمال آتاتورک که به پدر مدرن سازیشد. در واقع ابتدا قرار بود مهندس دالوکای طراح اصلی مسجد باشد اما پس از انتقادها طراحی مجدد به مهندس خسرو تایلا و فاتح اولواِنگین سپرده شد. در سال 1969 در رقابت ترکیه مشهور است در شهر آنکارا قرار دارد. آنیت کابیر یا آنیت قابیر در واقع به معنای قبر است که به مناسبت بزرگداشت آتاتورک توسط استاد امین اونات طراحی شد. در هنگام ساخت مقبره مشخص شد که آثاری از عصر یخبندان منطقه آناتولی در تپه مورد نظر وجود دارد بنابراین باستان شناسان آثار یافت شده را به موزه آناتولی منتقل کردند. به طور کلی بخش های مختلف مقبره به دلیل نوع معماری و نگاه مدرن در ساخت این مسجد، انتقادهای بسیاری از سوی جوامع مذهبی ترکیه به نوع معماری آن وارد  بین مسجد شاه سیفلشامل آرامگاه، موزه سکه و اسکناس و بخش هدایا می‌باشد.

هتل لوکس






 این بنا را نیکولا سالوی) در سال ۱۷۳۲ انجام داده و طرح او، خدای اقیانوس‌ها را سوار بر ارابه‌ای صدف‌شکل نشان می‌دهد که تریتون‌ها آن را با اسب‌های دریایی خود می‌کشند. یکی از این اسب‌های دریایی، وحشی و دیگری رام است که نشانگر حالت‌های دریا هستند. فواره ترِوی در طول روز بسیار شلوغ می‌شود و شاید بهتر باشد بعد از ظهر از آن دیدن کنید که اطرافش با چراغ به زیبایی روشن می‌شود
وزنه برداری
وزنه‌برداری یکی از ورزش‌های موفق در ترکیه است. تا کنون وزنه‌برداران ترکیه در المپیک 10مدال را به خود اختصاص داده‌اند. از وزنه‌برداران معروف ترکیه می‌توان به این افراد اشاره کرد: نعیم سلیمان اغلو، ترک بلغاری تبار،(NaimSoleymanoglu)و هلیل موتلو(HalilMutlu)، ترک بلغاری تبار و خانم نورکان تییلان(NurcanTaylan) که یکی از رکوردهای جهانی را در المپیک تابستانی 2004 در دسته 48 کیلوگرم شکست. این زن نخستین زن وزنه‌بردار ترک است که توانست مدال طلای المپیک را از آن خود سازد.
ترکیه در المپیک
برلین آلمان و در ورزش کشتی است. کمیته ملی المپیک(National Olympic ترکیه برای اولین بار در سال 1908در بازی‌های المپیک تابستانی و در سال 1936 در بازی‌های المپیک زمستانی شرکت نمود. اولین مدال طلای ترکیه متعلق به یاشار  ترکیه در المپیک تابستانی 2012لندن، با 114شرکت‌کننده، موفق به کسب 2طلا، 2نقره و 1برنز و مجموع 5مدال شد و در رده32 دنیا قرار گرفت. ایران با 21مدال، 5طلا، 4نقره و 3برنز در رده هفدهم ایستاد.دومیدانی یکی دیگر از ورزش‌های محبوب در ترکیه است. مقام سوم المپیک 1948 لندن در پرش سه گام، توسط روحی‌ساری‌آلپ(RuhiSarialp) و مقام چهارم در دوی ماراتن در بازی‌های المپیک 1966 مکزیک، توسط اسماعیل آکچای(Ismail AkCay) از بزرگترین موفقیت‌های کسب شده، ترک‌ها در رشته دو و میدانی است. سوریا ایهانآرکان(YasarErkan) در المپیک 1936 Committee)در سال 1908 در این کشور تاسیس و در سال 1911 به رسمیت شناخته شد. ترکیه در المپیک تابستانی 2008 پکن، با 67شرکت کننده، موفق به کسب 1طلا، 4نقره و 3برنز و مجموع 8مدال شد و در رده 37 دنیا قرار گرفت. ایران در این مسابقات با55 شرکت‌کننده و کسب 1طلا و 1برنز، در مجموع 2مدال به مقام51 دست یافت.
در المپیک زمستانی2010 ونکوورگانادا با 5شرکت‌کننده، مدالی کسب نکرد.(SureyyaAyhan) دونده ترک در سال 2003 رکورد جدیدی را در دو 1500متر و الوان آبیلیگیس(EnvanAbeylegesse) در سال 2004 رکورد جدیدی را در 5000متر در جهان ثبت کرد. همچنین آبیلیگیس در المپیک 2008چین دو مدال نقره را از آن خود کرد.

طرح و ساخت و بازگشت به نامه شماره 10053/96 مورخه 15/07/96 آن مشاور محترم با موضوع بررسی پاسخ های داده شده به ابهامات گزارش طرح اختلاط بتن پلاستیک پانل های بهسازی طرح علاج بخشی سد اسفراین ، مراتب ذیل جهت استحضار بررسی و صدور دستورات مقتضی اعلام و ارسال میگردد :


پاسخ به بند 2 : موارد درخواستی برای ویرایش جداول پیوست یک و دو گزارش مطابق با نظر مشاور محترم انجام و مجدداً به پیوست نامه ارسال می شود.


پاسخ به بند 4 : استاندارد های مورد نظر براساس مقالات پیوست از استانداردهای BS و CSA اخذ شده است . لازم به ذکر است مقدار قلیائیت سیمان مصرفی در عملیات بهسازی که همان سیمان تیپ دو بجنورد می باشد براساس آنالیز ترکیبات و عناصر شیمیایی که در سایت کارخانه نیز موجود و قابل دسترس می باشد استخراج شده است که ضمیمه  می باشد .


پاسخ به بند 5-1 : دانه بندی مصالح وارده به کارگاه جهت استفاده در بتن پلاستیک سیستم بهسازی ، به طور متواتر و روزانه توسط آزمایشگاه مستقر کنترل می شود . نمودار دانه بندی مصالح شن بادامی به پیوست نامه ارائه می شود .


پاسخ به بند 5-2 : با توجه به اینکه در طراحی پانل های بهسازی مدول الاستیسیته ملاک محاسبه قرار گرفته است لذا بازه مطلوب مدول الاستیسیته بتن پلاستیک بین 75 تا 110 مگاپاسگال است که مقاومت فشاری معادل حدود 0.6 تا 1 مگاپاسکال خواهد بود . توصیه می شود کنترل کیفی نیز براساس مدول الاستیسیته باشد.



جمعیت

بر اساس آماری که در پایان سال 2014 به دست آمده، جمعیت شهر استانبول و حومه چهارده میلیون و سی هزار نفر می باشد. از این جمعیت 65 درصد در بخش اروپایی و 35 درصد در قسمت آسیایی ساکن هستند. در طول چهل سال گذشته جمعیت این شهر حدوداً پنج برابر شده است. موقعیت جغرافیایی، تاریخی و اقتصادی این شهر علت مهاجرت افراد بسیاری از آسیا، اروپا و آفریقا می باشد.


آب و هوا

استانبول با توجه به سامانه طبقه بندی اقلیمی کوپن دارای آب و هوای مدیترانه ای مرزی، آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب و آب و هوای اقیانوسی است. این امر به واسطه موقعیت جغرافیایی و گستردگی این شهر می باشد. در کل تابستان های استانبول گرم و مرطوب و زمستان هایش سرد، بارانی و برفی است. میانگین میزان بارش سالیانه نیز در این شهر 870 میلی متر می باشد و در زمستان حدود 30 روز دمای زیر صفر درجه دارد. برف نیز پس از هر بارش به علت سرمای هوا چندین روز روی زمین می ماند. میزان رطوبت نیز در استانبول اغلب زیاد است و به طور میانگین 228 رو از سال مه صبحگاهی دیده می شود که در این میان روزهای زمستانی، مه آلودترین روزها هستند. استانبول تا حدودی بادخیز است و سرعت متوسط باد حدود 17 کیلومتر می باشد.

گرمترین ماه سال ژوئیه با متوسط دمای 23.3 درجه سانتیگراد و سردترین ماه سال ژانویه با متوسط دمای 5.4 درجه سانتیگراد است. بالاترین درجه حرارت ثبت شده تا به امروز برای استانبول 40.5 درجه سانیگراد در ماه آگوست سال 2000 و پایین ترین درجه حرارت در فوریه سال 1927 ثبت شده که منفی 16.11 درجه سانتیگراد بوده است

انحلال شرکت را از محاکم صالحه بخواهد.

 هر گاه یک یا چند نفر از ارباب سهامی که مجموع سهام آنها لااقل معادل

یک خمس سرمایه شرکت باشد کتباً تقاضای انعقاد مجمع‌عمومی فوق‌العاده نمایند و منظور

خود را در آن تقاضانامه تصریح نموده باشند باید مجمع عمومی به طور فوق‌العاده

منعقد شود.

‌ماده 61 - مدیرهای شرکت در مقابل شرکت یا اشخاص ثالث برای تخلف از مقررات این

قانون و تقصیراتی که در اعمال اداری شرکت مرتکب شوند‌موافق قواعد عمومی مسئول

می‌باشند مخصوصاً در موقعی که منافع موهومی را تقسیم نمایند یا از تقسیم منافع

موهومی جلوگیری نکنند.

4 - مفتشین شرکت و وظایف آنها


. خدمات دینی

سازمان دیانت با رعایت اصول قانون اساسی و به دور از هرگونه نگرش سیاسی، امر تبلیغ و انتشار اصول عالیه دینی از قبیل اتحاد، برابری، فداکاری، تعاون، برابری، محبت، احترام، خوشبینی، حمایت و... در میان انسان ها را عهده دار است. ارشاد و راهنمایی مردم از لحاظ معنوی و معادی و ایضاح آن در مورد

چیزهایی که موجب تضعیف نظم جامعه (شراب، قمار، موادمخدر، روابط غیراخلاقی و...) می شوند نیز از اقدامات سازمان می باشد. فعالیت های دینی علاوه بر مساجد در مدارس، بیمارستان ها، زندان ها، کارخانجات، کوی دانشجویی، خانه سالمندان، مهدهای کودک و... (در صورت درخواست آنها) انجام می پذیرد. مضاف بر آن برگزاری کنفرانس به ویژه در شرق و جنوب شرقی ترکیه از فعالیت های سازمان می باشد. حضور در رادیو و تلویزیون های محلی با هدف ارشاد مردم از دیگر اقدامات سازمان است. برقراری برنامه های ارشاد و وعظ در ماه مبارک رمضان، ایام مبارک و میلاد حضرت پیامبر و... نیز توسط مبلغان سازمان انجام می گیرد. خدمات سازمان منحصر به موارد بالا نیست بلکه در زمینه های مختلف دینی حضور سازمان ملموس است، حضور در دانشگاه ها و دانشکده های الهیات و مدارس امام خطیب، خطبه های نماز و... از جمله خدمات دیگر آن سازمان است.

9. خدمات آموزشی

1ـ9. فعالیت های آموزشی دینی متعدد

سازمان دیانت خدمات آموزشی دینی را در مناطق مختلف دنبال می کند. به طوری که حدود 3683 کلاس آموزش قرآن، حفظ سوره های نماز و دعا و اطلاعات مختصر دینی برقرار کرده است. فعالیت های آموزشی سازمان به صورت سمعی و بصری است. تهیه کاست های مربوط به قرآن، وعظ و... فیلم های کارتونی آموزش دینی برای کودکان، سریال ها و فیلم های مستند، برنامه های آماده برای پخش از رادیو و تلویزیون، برنامه های سمعی و بصری موسیقی مذهبی، پخش سمعی و بصری برنامه های دینی از کانال های تلویزیونی خصوصی و دولتی، به ویژه از کانال TRT4 در خلال ساعت های 23ـ21 شنبه ها از جمله فعالیت های آموزشی سازمان می باشد.


هتل لوکس



هتل لوکس مجمع عمومی سالیانه یک یا چند مفتش (‌کمیسر) معین می‌کند - مفتشین

مزبور که ممکن است از غیر شرکاء نیز انتخاب شوند مأموریت‌خواهند داشت که در موضوع

اوضاع عمومی شرکت و همچنین در باب بیلان (‌خلاصه جمع و خرج) و صورت‌حسابهایی که

مدیرها تقدیم می‌کنند‌راپرتی به مجمع عمومی سال آینده بدهند - تصمیماتی که بدون

این راپرت راجع به تصدیق بیلان و صورت‌حسابهای مدیران اخذ می‌شود معتبر‌نخواهد بود

- در صورتی که مجمع عمومی مفتشین مذکور را معین نکرده باشد یا یک یا چند نفر از

مفتشینی که معین شده‌اند نتوانند راپرت بدهند یا از‌دادن راپرت امتناع نمایند رییس

محکمه بدایت مرکز اصلی شرکت به تقاضای هر ذیحقی و پس از احضارهتل لوکس مدیران شرکت مفتشین

را انتخاب و یا به جای‌آنهایی که نتوانسته‌اند یا امتناع کرده‌اند مفتشین جدیدی

معین می‌کند.

 در ظرف سه ماه قبل از تاریخی که به موجب اساسنامه شرکت برای انعقاد

مجمع عمومی معین است مفتشین می‌توانند به دفاتر شرکت‌مراجعه نموده و از عملیات آن

تحقیقاتی بنمایند مفتشین می‌توانند در مواقعی که ضرورت فوری دارد مجمع عمومی را

دعوت نمایند.

‌دارنده برات در صورت عدم تأدیه و اعتراض می‌تواند به هر کدام از آنها که بخواهد

منفرداً یا به چند نفر یا به تمام آنها مجتمعاً رجوع نماید.

‌همین حق را هر یک از ظهرنویسها نسبت به برات‌دهنده و ظهرنویسهای ماقبل خود دارد.

‌اقامه دعوی بر علیه یک یا چند نفر از مسئولین موجب اسقاط حق رجوع به سایر مسئولیت

برات نیست - اقامه‌کننده دعوی ملزم نیست ترتیب‌ظهرنویسی را از حیث تاریخ رعایت

کند.

‌ضامنی که ضمانت برات‌دهنده یا محال‌علیه یا ظهرنویسی را کرده فقط با کسی مسئولیت

تضامنی دارد که از او ضمانت نموده است.

‌ماده 250 - هر یک از مسئولین تأدیه برات می‌تواند پرداخت را به تسلیم برات و

اعتراضنامه و صورت‌حساب متفرعات و مخارج قانونی که باید‌بپردازد موکول کند.


همچنین می توانید از عوامل مقیاس برای تعیین محدودیت های نقاشی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر شما یک
اندازه ورق 11 ″ 17 ″ و می خواهید اندازه یک مقیاس کامل برای یک ترازو در مقیاس 1/4 را بدانید ،
اندازه گیری ورق را با 48 ضرب می کنید. در این روش 11 52 می شود 528 ″ (48 بار 11) و 17
می شود 816 ″ (48 بار 17). اگر قصد دارید خروجی ذهنی داشته باشید ، منطقه کاری شما باید تا 816 52 528 be باشد
از 11 ″ 17 ″ در 1/4 ″ = 1. می توانید این اندازه گیری های اینچی را 12 12 تقسیم کنید تا 44 ′ 68 get 44 بدست آورید.
جدول 3.2 عوامل مقیاس مربوط به مقیاس های رسم استاندارد را نشان می دهد. این عوامل مقیاس
مقادیری هستند که با استفاده از آن شما اندازه چاپ اندازه fnal مورد نظر را ضرب می کنید تا اندازه کل معادل آن بدست آورید. اگر از سیستم متریک استفاده می کنید ، می توانید مستقیماً از مقیاس ترسیم استفاده کنید
عامل. به عنوان مثال ، مقیاس رسم 1:10 دارای مقیاس 10 است ، مقیاس ترسیم 1:50 است
ضریب 50 و غیره. کاربران متریک باید در مورد واحد پایه دقت خاصی داشته باشند.
سانتیمتر به عنوان واحد پایه در مثالهای موجود در این کتاب استفاده شده است ، به این معنی که اگر وارد شوید
مسافت به عنوان 1 ، می توانید فاصله را 1 سانتی متر فرض کنید.
‌ماده 447 - تاجر ورشکسته در صورتی که وسیله دیگری برای اعاشه نداشته باشد
می‌تواند نفقه خود و خانواده‌اش را از دارایی خود درخواست کند- در این صورت عضو
ناظر نفقه و مقدار آن را با تصویب محکمه معین می‌نماید.
‌ماده 448 - مدیر تصفیه تاجر ورشکسته را برای بستن دفاتر احضار می‌نماید برای حضور
او منتها چهل و هشت ساعت مهلت داده می‌شود در‌صورتی که تاجر حاضر نشد با حضور عضو
ناظر اقدام به عمل خواهد آمد - تاجر ورشکسته می‌تواند در موقع کلیه عملیات تأمینیه
حاضر باشد.
‌ماده 449 - در صورتی که تاجر ورشکسته صورت دارایی خود را تسلیم ننموده باشد مدیر
تصفیه آن را فوراً به وسیله دفاتر و اسناد مشارالیه و سایر‌اطلاعاتی که تحصیل
می‌نماید تنظیم می‌کند.
‌ماده 450 - عضو ناظر مجاز است که راجع به تنظیم صورت دارایی و نسبت به اوضاع و
احوال ورشکستگی از تاجر ورشکسته و شاگردها و‌مستخدمین او و همچنین از اشخاص دیگر
توضیحات بخواهد و باید از تحقیقات مذکوره صورت‌مجلس ترتیب دهد.
‌مبحث دوم - در رفع توقیف و ترتیب صورت دارایی
‌ماده 451 - مدیر تصفیه پس از تقاضای رفع توقیف شروع به تنظیم صورت دارایی نموده و
تاجر ورشکسته را هم در این موقع احضار می‌کند ولی‌عدم حضور او مانع از عمل نیست.
‌ماده 452 - مدیر تصفیه به تدریجی که رفع توقیف می‌شود صورت دارایی را در دو نسخه
تهیه می‌نماید. یکی از نسختین به دفتر محکمه تسلیم‌شده و دیگری در نزد او می‌ماند.
‌ماده 453 - مدیر تصفیه می‌تواند برای تهیه صورت دارایی و تقویم اموال از اشخاصی
که لازم بداند استمداد کند صورت اشیایی که موافق ماده 444‌در تحت توقیف نیامده ولی
قبلاً تقویم شده است ضمیمه صورت دارایی خواهد شد.
‌ماده 454 - مدیر تصفیه باید در ظرف پانزده روز از تاریخ مأموریت خود صورت خلاصه
از وضعیت ورشکستگی و همچنین از علل و اوضاعی که‌موجب آن شده و نوع ورشکستگی که
ظاهراً به نظر می‌آید ترتیب داده به عضو ناظر بدهد. عضو ناظر صورت مزبور را فوراً به
مدعی‌العمومی ابتدایی‌محل تسلیم می‌نماید.

‌ماده 553 - اگر اقوام شخص ورشکسته بدون شرکت مشارالیه اموال او را از میان ببرند

یا مخفی نمایند یا پیش خود نگاهدارند به مجازاتی که برای‌سرقت معین است محکوم

خواهند شد.

‌ماده 554 - در موارد معینه در مواد قبل محکمه که رسیدگی می‌کند باید در خصوص

مسائل ذیل ولو اینکه متهم تبرئه شده باشد - حکم بدهد:

1) راجع به رد کلیه اموال و حقوقی که موضوع جرم بوده است به هیأت طلبکارها - این

حکم را محکمه در صورتی که مدعی خصوصی هم نباشد‌باید صادر کند.

2) راجع به ضرر و خساراتی که ادعا شده است.

‌ماده 555 - اگر مدیر تصفیه در حین تصدی به امور تاجر ورشکسته وجهی را حیف و میل

کرده باشد به مجازات خیانت در امانت محکوم خواهد‌شد.

‌ماده 556 - هر گاه مدیر تصفیه اعم از اینکه طلبکار باشد یا نباشد در مذاکرات

راجعه به ورشکستگی با شخص ورشکسته یا با دیگری تبانی نماید یا‌قرارداد خصوصی منعقد

کند که آن تبانی یا قرارداد به نفع مرتکب و به ضرر طلبکارها یا بعضی از آنها باشد

در محکمه جنحه به حبس تأدیبی از شش ماه‌تا دو سال محکوم می‌شود.

‌ماده 557 - کلیه قراردادهایی که پس از تاریخ توقف تاجر منعقد شده باشد نسبت به هر

کس حتی خود تاجر ورشکسته محکوم به بطلان است -‌طرف قرارداد مجبور است که وجوه یا

اموالی را که به موجب قرارداد باطل شده دریافت کرده است به اشخاص ذیحق مسترد دارد.

‌ماده 558 - هر حکم محکومیتی که به موجب این فصل یا به موجب فصل سابق صادر بشود

باید به خرج محکوم‌علیه اعلان گردد.

‌فصل چهارم - در اداره کردن اموال تاجر ورشکسته در صورت ورشکستگی به تقصیر یا تقلب

‌ماده 559 - در تمام مواردی که کسی به واسطه ورشکستگی به تقصیر یا به تقلب تعقیب و

محکوم می‌شود رسیدگی به کلیه دعاوی حقوقی به غیر‌از آنچه در ماده 554 مذکور است از

صلاحیت محکمه جزا خارج خواهد بود.

‌ماده 560 - مدیر تصفیه مکلف است در صورت تقاضای مدعی‌العموم بدایت کلیه اسناد و

نوشتجات و اوراق و اطلاعات لازمه را به او بدهد.

مراکز خرید شهر وان

یکی از جذابیت های سفر ، خرید کردن است . در شهر وان فروشگاه ها با آفر ها و قیمت های مناسب پوشاک به یکی از مقاصد برای خرید در شهر وان تبدیل شده است .

 سرتاسر خیابان جمهوریت و ماراش فروشگاه های لباس ، کفش ، شلوار می باشد . در خیابان جمهوریت نمایندگی  LC WAIKIKI ، TUDORSو ...  وجود دارد .

مرکز خید AVM

میتوان گفت این مرکز خرید به عنوان بزرگترین پاساژشهر وان می باشد که اکثر برنده ای ترک و بین الملی در پاساژ می باشد .

مرکز خرید آیدین پرین Aydin Perihan

این مرکز خرید را میتوان به عنوان دومین پاساژ شهر وان شناخت . در این مرکز خرید معولا برند های ترک و متفرقه می باشد .


صبحانه شهر وان

جالب است بدانید که صبحانه وان یکی از جاذبه های گرشگری شهر وان می باشد . صبحانه این شهر یکی از کامل ترین صبحانه دنیا می باشد به صورتی که شهرهای بزرگ ترکیه همچون استانبول ، آنکارا و.... صبحانه به سبک شهر وان سرو میگردد .

تلفن تماس ترکیه : 05541486659 (90+)



منبع سایت ( هتل لوکس )


هتل لوکس

هتل لوکس

کــلمه‌ لـــوکــس بـــه قـــدری در مـــوقعـــیت‌هـــای نـــامنـــاســـب اســـتفاده شــده کـــه بـــه نـــظر مـــی‌رســـد ارزش معــــنایی ســـابـــقش را از دســـت داده اســـت.

 هـــتل بـــاید در زمیـــنه‌ی خـــدمـــات، اتـــاق‌هـــا، پــــذیــــرایـــی و تــــمام امــــکانــــاتی کـــه هــــر هــــتلی ارائــــه مـــی‌دهد، بـــهتریــــن بـــاشــد.

مبدا حرکت اتوبوس‌های ترابزون از شهرهای تهران و تبریز است. بنابراین برای سفر زمینی به ترابزون ابتدا باید به یکی از این دو شهر سفر کنید. و چه فرصتی بهتر از این! چون این فرصت فراهم می‌شود که گشت‌و‌گذاری هم در شهرهای تبریز و یا تهران داشته باشید و سپس سفری به یادماندنی به ترابزون را آغاز کنید. 

 زمان تــــرکـــی قــــدیــــم، قــــبل از پــــذیـــــرش دیــــن اســــلام تــــوســــط تـــرک‌ ها، قــــرن 5 تا 12 مــــیلــــادی: در ایـــن زمـــان تــــرکـــی بـــیشــــتر بــــه صــــورت شفـــــاهــــی بــــود.

 قــــدیمـــی‌ تــــریـــن نــــمــونـــه‌هــــای مــــوجــــود از زبـــــان تـــــرکـــــی بـــــاســــتــــان، کتـــــیبه اورخـــــون اســـت. تـــــرکـــی ، زبـــــان رســــمی ســــاکــــنان تــــرکیــــه و یـــکـــی از قـــدیمــــی‌ تـــریــــن زبــــان‌هــــای دنیــــاســــت.  

 شـــــهر بــــدروم بـــــه عنـــــوان یـــک شــــهر تـــــاریخـــــی بـــــه شـــــمار مـــــی رود و نـــــام بـــــاســـــتانــــی آن هـــــالیـــــکـــــارنــــاســــوس، پـــــایـــــتخــــت کـــــاریـــــا بـــــاستـــــان شنـــــاخـــــته اســــت. ایــــن شهـــــر تــــاریــــخی از لــــحــــاظ ثـــــروت مــــنــــدی بــــسیــــار غـــــنی بـــــوده و در ســـــال هـــــای اخـــــیر تــــغیـــــیرات چـــشم گـــــیـــــری داشتـــــه اســـــت. شـــــهر بــــــدروم هـــــنــــوز بـــــه عنـــــوان یــــک تـــــصویـــــر زیبـــــا بـــــر روی کــــــارت پســــــتال هـــــای تـــــرکیـــــه ای استـــــفاده مـــــی شـــــود.

حمل و نقل عمومی ترابزون را بیشتر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در بر می‌گیرند و استفاده از قایق نیز برای دسترس به سایر شهرها معمول است. اما آنچه که بیشتر گردشگران ترجیح می‌دهند استفاده کنند مینی بوس‌هایی به نام دولموش(dolmuş) هستند. این نکته را نیز باید یادآور شویم که بیشتر آثار و جاذبه‌های تاریخی ترابزون در بخش مرکزی قرار داشته و با چند قدم پیاده‌روی در دسترس شما قرار خواهند گرفت. پس اگر به بازدید از جاذبه‌ها می‌روید تنها کافی است با استفاده از دولموش‌ها به مرکز شهر بروید. دیگر پیشنهاد ما این است که قبل از استفاده از تاکسی‌ها و دولموش‌ها حتما قیمت را با راننده طی کنید تا به مشکل بر نخورید

سههستند که در آنجا نیز والدین این گره‌ها وجود دارند، جلوگیری می‌کند.

 از ایجاد مسیرهای دوار بپرهیزید. راه برای حل مشکل حالات تکراری برای مقابله با افزایش مرتبه و سرریزی فشار کار کامپیوتر وجود دارد:

شهر بدروم و یکی از مناطق قدیمی مسکونی در این شهر است. "کارا اینجیر (Karaincir)" یکی از مهمترین ایستگاه های قایق های توریستی بوده و در ۱۶ کیلومتری بدروم واقع شده است. در کارا اینجیر، چندین هتل و رستوران خوب به سرویس‌دهی به گردشگران و بومیان می‌پردازند. ساحل منطقه کارا اینجیر بیش از ۵۰۰ متر است و بسیاری از رستورانها در کنار خط ساحلی این منطقه احداث شده‌اند. "شهر قدیمی Gümüşlük" از بقایای شهر آنتیک Myndos است. بقایای این آثار تاریخی به همراه ساحل زیبا و چشم نواز در بخش از شهر بدروم، کاملا محسوس است. از نظر موقعیت جغرافیایی، علاوه بر شهر بدروم، پتانسیل‌های گردشگری آنتالیا نیز قابل شناسایی و بررسی است. همچنین، در بخش توریستی ترکیه، پتانسیل‌های گردشگری ازمیر نیز فرصت مناسبی در اختیار خریداران قرار می‌دهد و می‌توانند جهت سرمایه گذاری این دو شهر را برای خرید هتل در ترکیه انتخاب کنند.

بدروم که در زمان باستان (هالی کارناس) نامیده میشد. در واقع زادگاه " هردوت " و محل مقبره پادشاه ماسولوس ( در قرن 4 قبل از میلاد ) است که یکی از عجایب هفت گانه جهان باستان است. شبه جزیره زیبای بدروم ، مطابق با سلیقه گردشگرانی است که به یک فضای تسکین بخش و آرام علاقمند هستند. روستاهای اطراف آن به همراه میهمان سراها و هتلهای کوچک واقع بر یک خلیج آرام ، این مکان را می آرایند.


شهر بدرم به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام از مناطق دارای ویژگیهای خاص خود میباشد :

مناطق گومبت , باغلا, کارا اینجیر, ارتا کنت یالیسی, اکتور, بیتز, گومبت و بارداکچی واقع در ساحل جنوبی ، دارای کرانه های شنی زیبایی هستند. مناطق ارتا کنت, بیتز و اکتور از جمله سواحلی هستند که پوشیده از زنبقهایی با گلهای آبی رنگ . اردو زنان و موج سواران از منطقه گومبت لذت میبرند و در منطقه بیتز تخته های موج سواری رنگارنگ ، با مهارت از میان دکلهای قایقها در خلیج می جهند. بر کرانه دریا ، شما میتوانید از پیاده روی آرام در میان باغهای پرتقال و نارنگی که مانند نواری ساحل را احاطه کرده اند ، لذت ببرید


دین رسمی: ترکیه کشوری سکولار است و بنابراین این سرزمین دین رسمی ندارد، با این حال جمعیت غالب این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند که اغلب سنی هستند و جمعیت شیعه در اقلیت است.

سوغات: علاوه بر سوغات شناخته شده ترکیه مانند قهوه، شیرینی‌جات، صنایع دستی، پوشاک و ... ، سوغاتی های ویژه ای نظیر چای، دستبندهای طلا، صنایع دستی مسی و چرمین در شهر ترابزون به چشم می خورد. این شهر ساحلی همچنین یک سوغاتی به خصوص دارد و آن، ساز کمانج است. 

در تعطیلات نوروز 99 عده بسیاری تصمیم به گذراندن تعظیلات خود در شهر ترابزون ترکیه گرفته اند اما هر سفری نیازمند این است که از آب و هوا اطلاع داشته باشید و بدانید چه لباس هایی با خود ببرید. میانگین درجه هوا شهر ترابزون در فصل بهار تقریباً برابر با 14 درجه سانتیگراد است. در هنگام عید نوروز و ماه فروردین دمای هوا در طول روز تا 19 درجه سانتیگراد و در طول شب دمای هوا تا 13 درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند. در ماه فروردین ترابزون دارای آسمانی صاف می باشد که همین موضوع فصل بهار را به بهترین زمان سفر به ترابزون تبدیل می کند. نزدیکی کشور ترکیه به ایران باعث شده است که ایرانیان زیادی این کشور را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند. زیرا در این کشور شهرهای دیدنی بسیاری وجود دارند که زیبایی‌های خاص و چشم‌نوازی دارند. 


وضعیت بهداشت: ترابزون از نظر بهداشتی وضعیت به نسبت خوبی دارد. با این حال حواس تان باشد که آب در شبکه ترابزون مانند باقی شهرهای ترکیه برای آشامیدن مناسب نیست و توصیه نمی شود؛ در عوض شما می توانید از بطری های آب معدنی ارزانی استفاده کنید که در تمامی مغازه ها فروخته می شوند. همچنین خوبست در هنگام صرف غذاهای خیابانی به بهداشت محل توجه داشته باشید و ترجیحا غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید. 


، بازار تورگوتریس است. بازار محلی توگوتریس در پایین ترین نقطه ی جاده ای به همین نام که در ساحل قرار دارد، قرار گرفته است. در این بازار محصولات مختلف و متفاوتی به فروش می رسد. از سبزی جات تازه و خشک شده گرفته تا انواع لبنیات مختلف و محصولات تهیه شده از آنان را تهیه نمایید. البته در این بازار می توانید محصولاتی همچون انواع کفش و لباس، کیف، پارچه و دیگر وسایل را برای خرید پیدا کنید. یکی از ویژگی هایی که این منطقه دارد این است که همه ی فعالیت های تجاری در این بازار، بدون مالیات هستند که تاثیر به سزایی در قیمت نهایی کالاهای مورد داد و ستد در این بازار دارد. یکی از جاذبه های دیدنی در شهر بدروم در ترکیه بدون شک، کارخانه ی کشتی سازی عثمانی است. در واقع این مکان یک کارخانه ی کشتی سازی بازسازی شده است که از دوره ی عثمانیان باقی مانده است. اهمیت این کارخانه به قدری بوده است که حتی در قرن های ۱۸ و ۱۹ میلادی برای محافظت از آن و همچنین با خبر شدن از حمله ی دزدهای دریایی به آن، دارای یک برج مراقبت بوده است. البته امروزه در آن دیگر نمایشگاه های هنری برگزاری می شود. یکی از دیدنی های مکان سنگ قبرهایی است که قدیمی هستند و دارای حروف لاتینی هستند که به جای حروف عثمانی به کار برده می شده اند

 به حالتی که هم اکنونحالتی  داشتن تابع بسط (یا مجموعه عملگرها)از آن آمده‌اید، برنگردید. داشتن تابع بسط (یا مجموعه عملگرها) از تولید مابعدهایی که مشابه  از تولید مابعدهای یک گره که مشابه اجداد آن گره است، جلوگیری می‌کند


تــــوریســــت‌هــــایی کــــه تــــاکنـــون ســـفری بــــه کــــشور همســـــایه تــــرکیــــه داشتــــه‌انـــد، بــــی‌شــــک بـــا شــــهر آنــــتالــــیا و مــــناظــــر طبیــــعی بـــکر و بی‌نظــــیر آن آشنــــا هســــتند. ایــــن شــــهر کــــه در کـــــنار دریـــــای مــــدیتـــــرانـــــه واقــــع شــــده بــــه راســــتی بـــهشـــت وعــــده داده شــــده در روی زمـــــین اســــت.
اقـــــامتــــگاه‌هــــا و هــــتل‌هــــا لــــوکــــس و جــــذاب، مــــراکــــز خــــریــــد متـــــنوع و ســــواحــــــلی کــــه شــــن‌هـــــای نـــــرم ســــاحلــــی را بــــا دریــــای نیـــــلگون پیــــتوند مــــی‌دهنـــــد، هــــمه دســــت بـــــه دســـــت هـــــم داده‌ انــــد تـــــا آنـــــتالـــــیا را بــــه یــــک شــــهر تــــوریســــت پــــذیــــر و مــــهاجـــرپــــذیــــر تــــبدیــــل کــــننــــد.
اگر می‌خواهید در شهری زندگی کنید که جاذبه‌های طبیعی و تفریحی آن در جهان مشهور است، بی‌شک آنتالیا در صدر لیست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی قرار می‌گیرد
سفر به آنتالیا
آنتالیا به ورودی ترکیه برای خیلی‌ از مسافران تبدیل شده است. آنتالیا با آفتاب خاص خود در کنار خلیج آنتالیا و حس ترکیبی‌ از هتلهای مدرن و ریزورت‌های لوکس مسافران را ردگیر خود می‌کند. در سفر به آنتالیا شاهد مناظر خیره کننده، جذاب و آرامش بخش طبیعی خواهید بود.در این مقاله چند یک از مکان های توریستی آنتالیا را معرفی میکنیم
دریاچه برای این محل بزرگ باشد و واژه بگیر مناسب تر باشد . البته چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد و کنار دریاچه می توانید ساعاتی به استراحت بپردازید و سوار قایقهای کرایه ای شوید و روی دریاچه از این طبیعت لذت ببرید
مشهورترین هتل های ۵ ستاره ازمیر
هتل سوئیوستل از دسته هتل هایی است که در مرکز شهر ازمیر قرار دارد، دکوراسیون های این هتل بی نظیر است. میهمانان این هتل می توانند از وسایل بهداشتی جوان کننده و همینطور مرکز حرفه ای آبگرم استفاده کنند. رستوران آکواریوم این هتل سبب می شود که عموم افراد به سمت آن کشیده شوند این هتل تنها ۱۵ کیلومتر با فرودگاه بین المللی ازمیر فاصله دارد. مجله گردشگری دور و نزدیک
هتل توریست آنکارا  یکی از هتل های خوب و 4 ستاره آن هم بسیار مناسب است و در بین گردشگران هم بسیار محبوب می باشد ، اگر در اتاق های این هتل مدرن ، بمب بترکانید کسی نمی شنود چرا که تمامی اتاق ها عایق صدا هستند ، از حمله امکانات این هتل خوب حمام ترکی ، مرکز بدنسازی و  صبحانه خود را درون  ، لهستانی ، فرانسوی  در این شهر است که در پکیج های تور آنکارا هم ارائه می شود و در خیابان کانکایری آنکارا قرار دارد ، این هتل تا میدان اولوس تنها 5 دقیقه فاصله دارد و یکی از امکانات خوب  اتاقتان میل کنید ، هتل توریست دسترسی بسیار خوبی به جاذبه های گردشگری آنکارا از جمله حمام رومی آنکارا دارد و از ترمینال اتوبوس تنها 5 کیلومتر سونا است ، لازم به ذکر است اتاق های هتل دارای تهویه مطبوع ، تلویزیون ، ماهواره ، کتری برقی و بالکن اختصاصی می باشند و در رستوران این هتل میتوانید انواع غذاهای ترکی و بین المللی را سفارش دهید و در صورتی که بخواهید می توانید  و با فرودگاه اسن بوگا 25 کیلومتر فاصله دارد ، لازم به ذکر است که کارمندان این هتل به زبان های ترکیآن پارکینگ اختصاصی رایگان آن است ، این آنکارا است و قیمت اتاق های و انگلیسی صحبت می کنند ، دیگر امکانات این هتل خدمات ماساژ ، دوچرخه کرایه ای ، کتابخانه ، اینترنت رایگان ، صرافی ، آرایشگاه و فروشگاه سوغات و صنایع هتل یکی از هتل های معروف دستی می باشند


اگر دوستانشان با آنها تماس نگیرند یا به آنها سر نزنند؛ از آنها دلگیر می‌شوند. ترک‌ها مردم مهمان‌نوازی هستند. آنها از دعوت مهمان به منازلشان لذت می‌برند. این مهمانی‌ها به صورت شب‌نشینیتاکید بسیاری بر ادب صورت می‌گیرد. اگر مهمانان زود از خانه بروند؛ نوعی بی‌احترامی به صاحب منزل و حمل بر خوش نگذشتن به مهمان می‌شود. همچنین پذیرایی‌های مفصل و سرو غذاهای مختلف در تمام مهمانی‌های ترکیه مشاهده می‌شود. در اسلام به داشتن روابط حسنه با همسایگان سفارش فراوان شده است. از این رو در ترکیه فرستادن غذا برای همسایگان امری بسیار رایج است. این ظروف معمولا خالی برگردانده نمی‌شوند. 


دانستنی‌های پیش از سفر به ترابزون

 استانبول یا آنکارا می‌توانید به مقصد ترابزون بلیت هواپیما بگیرید.

حمل و نقل و هزینه آن در ترابزون


در سفر به ترابزون نیز برای کاهش هزینه‌های سفر بهتر است از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در شهر ترابزون هنوز مترو راه‌اندازی نشده اما تاکسی، دُلموش یا اتوبوس جایگزین‌های مناسبی هستند. بهترین گزینه برای رفت و آمد در ترابزون اتوبوس است؛ چه بخواهید میان جاذبه‌های توریستی مختلف ترابزون رفت و آمد کنید، چه بخواهید از ترابزون به دیگر شهرهای ترکیه بروید بهتر است از اتوبوس استفاده کنید. از آنجا که ترابزون در نزدیکی دریای سیاه واقع شده، قایق یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی به شمار می‌رود. حمل و نقل با قایق هم فال است و هم تماشا. در آب‌های دریای سیاه، میان مناظر بکر ماجراجویی کرده و به مقصد می‌رسید. مسلما تاکسی گرانتر است اما اغلب گردشگران ترجیح  می‌دهند از تاکسی استفاده کنند. ورودیه تاکسی 3 لیر و برای هر کیلومتر باید 2 لیر بپردازید. البته دلموش می‎تواند جایگزین تاکسی باشد؛ دلموش‌ها هم ارزانند و حمل و نقل با آن‌ها آسان است. دلموش ماشین‌های ون استیشن هستند




ارزروم یکی از شهرهای ترکیه است که طرفداران خاص خودش را دارد. در حقیقت باید بگوییم که شهرهای توریستی ترکیه تنها به شهرهایی چون آنتالیا، استانبول یا وان و... مختص نمی‌شوند. ارزروم نیز به دلیل نزدیکی به ایران و امکان سفر به صورت زمینی به آن مورد استقبال هم‌وطنانمان قرار گرفته است. در این مطلب به معرفی این شهر خواهیم پرداخت و همه چیز را در رابطه با این مقصد بیان خواهیم کرد، شکیبا باشید و تا انتها فاینداتور را همراهی کنید تا به سوالاتتان پاسخ بدهیم.

 

 

؛()

روز پیروزی(Victory Day) در 30آگوست؛ این جشن به مناسبت پیروزی در جنگ داخلی در سال 1922 برگزار می‌شود.

روز جمهوری(Republic Day) در 28 و 29 اکتبر؛ این جشن به مناسبی اعلام جمهوری ترکیه در سال 1923 برگزار می‌شود.

جشن‌هــای مذهبی در ترکیهرغائب کندیلی(: یا شب اولین جمعه ماه رجب؛

عید فطراین عید در روزهای اول، دوم و سوم شوال(سه روز تعطیلی بعد از ماه رمضان) برگزار می‌شود و تاریخ آن در ماه میلادی ثابت 

شب‌های قندیلی یا مولید کندیلی(شب میلاد پیامبر(ص) است. برای اولین بار در سال 1989، سازمان امور دیانت ترکیه نسبت به برگزاری هفته وحدت با استناد به روز 12ربیع‌الاول به عنوان سالروز تولد پیامبر(ص) اقدام کرد. این رسم تا سال1994 ادامه داشت تا این که در این سال، سازمان امور دیانت با تغییر تاریخ این هفته اعلام کرد که بر اساس تقویم میلادی روز میلاد مصادف با 20 آوریل است و هفته وحدت در روزهای 14 تا 20 آوریل برگزار می‌شود


در تــــاریــــخ2965 مــــطابـــق قـــانــــون شمــــاره 663 (مــــربــــوط بــــه تشــــکیــــلات و وظــــایــــف ریــــاســــت امـــور دیـــــنی ) اصــــلاحــــات دیگـــــری در امـــــورســــازمــــان داده شــــد. بـــراســــاس قــــانــــون مــــذکــــور، مــــأمــــوران ســــازمــــان بــــا عــــنوان "مجــــریـــــان امــــور مـــــربـــــوط بــــه مســــایـــــل اعـــتقــــادی، عــــبادت و اخــــلاق، تـــنویــر اجـــتمــــاع در امـــــور دینــــی و اداره مـــکان هــــای عبـــــادت (مســــاجــــد) شــــناخــــته شـــدنــــد. در واقـــع تغــــییـــرات جـــدیــــد در ســــازمــــان مـــــذکــــور بــــا تصـــویــــب قــــانـــــون بــــالا ایـــــجاد شــــد.



 بــــرای  هتل لوکس  هیـــچ اســــتانـــداری تـــعریف نشـــده اســـت. هتـــل‌هـــای چـــهار ســـتاره و پـــنج ستـــاره هـــم خــــدمات خــــود را در حـــد لــــوکـــس معــــرفی مـــی‌کنــند.

 بـــا ایـــن اوصــــاف، مســـــافـــران حـــق دارنـــد از هتل لوکس چـــه انــــتظاراتـــی داشــــته بــــاشــــد؟

رزرو هتل لوکس نـــبـــایـــد پـــیچیـــده و مشـــکل بــــاشــــد

رونــــد رزرو بــــاید ســـاده بـــاشد و مــــسافـــر بتــــوانـــد بــــا راهـــنمایـــی هـــتل، اتـــاق رزرو کنـــد. ایــــن شـــرایـــط بـــــاید در تــــمام روش‌های رزروی مخــــتلف صــــادق بـــاشد.

 مــــثلا رزرو اتــــاق بــــه‌ صــــورت مستــــقیم و از قســــمت پـــذیــــرش هـــتل  ، رزرو آنــــلایـــن از طـــریـــق وب‌ ســـایت اصلـــی هـــتل یـــا رزرو آنـــلاین تــــوســـط وب‌ سایـــت‌هـــایـــی کـــه پـــیشنهـــاد ویــــژه در اختـــیار شـــما قـــرار می‌دهنــــد.

مراکز خرید آدانا
چهار مرکز خرید اصلی آدانا اپتیمم، گالریا، M1 و Carrefour نام دارند. اپتیمم و M1 بزرگترین این مراکز هستند. در این مراکز خرید شما می‌توانید نمایندگی بسیاری از برندهای بین‌المللی را پیدا کنید. هر دو این مراکز خرید در شمال اتوبان D400 در سمت شرقی رودخانه سیحان در مرکز آدانا قرار دارند.
آدانا، شهر مدرن تاریخی
مناطق جنوبی ترکیه از تاریخی‌ترین بخشهای این کشور هستند. با این وجود آدانا هم جنبه‌های تاریخی خود را حفظ کرده است هم مدرنیته را در شهر حس می‌کنید. سفر به آدانا خاطره‌ای ماندگار را برایتان رقم می‌زند. برنامه ریزی سفر خود را با ویگو انجام دهید.

روش ماکدیسی و سید

در نامه مذکور، ضمن اشاره به مزایا و معایب هر روش، زمان لازم برای انجام تحلیل به همراه پارامترهای دینامیکی مورد نیاز و نحوه بدست آوردن آنها بیان شد. در پاسخ به نامه فوق، آن مشاور محترم طی نامه شماره 16339/95 مورخ 09/12/1395، روش تحلیل خطی معادل را تعیین فرمودید. متعاقب آن، پارامترهای دینامیکی مورد نیاز هر یک از مصالح سد جهت استفاده در این روش طی نامه شماره 0376-95/ع/ب مورخ 21/12/1395 از آن مشاور محترم درخواست گردید. در پاسخ به این درخواست آن مشاور محترم ، طی نامه شماره 26992/95 مورخ 22/12/1395، این مشارکت را به استفاده از مراجع به روز و معتبر دینامیک خاک و ژئوتکنیک لرزه¬ای ارجاع فرموده اید. 

طبـــق ایـــن تــــوافــــق کــــه در ۲۰ اکتــــبر ۱۹۹۸ و بــــا نــــظارت ایـــران و مصــــر میـــــان تــــرکیــــه و ســــوریـــه امـــضاء شــــد، دو کـــشور مــــتعهــد شـــدنـــد از ورود گــــروه‌هــــای تــــروریـــستـــی بـــه خـــاک یــــکدیـــگر جـــلوگـــیری کـــنند و ارتـــش تـــرکیـــه نـــیز اجـــازه یــــافـــت تــــا بــــرای ســــرکــــوب گــــروه‌هــــای تــــروریســــتی فــــقط تــــا عمــــق پــــنج کیــــلومتــــری وارد خــــاک ســــوریــــه شــــود و هــــمزمــــان بــــتوانـــد تـــدابــــیر امــــنیتی لازم را در صـــورت تــــهدیـــد امـــنیـــت مــــلی خــــود را اتـــــخاذ نمایید

طبق آن توافق، همچنین دولت سوریه متعهد شد با تروریستی دانستن حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) هیچ حمایتی از این گروهک نکند و مانع نفوذ عناصر آن به خاک ترکیه شود و بالعکس عناصر این گروهک را مورد تعقیب قرار داده و زندانی کند و همچنین هیچ ادعایی در خصوص استان هاتای نداشته باشد



‌ماده 389 - متصدی حمل و نقل باید به محض وصول مال‌التجاره مرسل‌الیه را مستحضر

نماید.

‌ماده 390 - اگر مرسل‌الیه میزان مخارج و سایر وجوهی را که متصدی حمل و نقل بابت

مال‌التجاره مطالبه می‌نماید قبول نکند حق تقاضای تسلیم‌مال‌التجاره را نخواهد

داشت مگر اینکه مبلغ متنازع‌فیه را تا ختم اختلاف در صندوق عدلیه امانت گذارد.

‌ماده 391 - اگر مال‌التجاره بدون هیچ قیدی قبول و کرایه آن تأدیه شود دیگر بر

علیه متصدی حمل و نقل دعوی پذیرفته نخواهد شد مگر در مورد‌تدلیس یا تقصیر عمده به

علاوه متصدی حمل و نقل مسئول آواری غیر ظاهر نیز خواهد بود در صورتی که مرسل‌الیه

آن آواری را در مدتی که مطابق‌اوضاع و احوال رسیدگی به مال‌التجاره ممکن بود به

عمل آید و یا بایستی به عمل آمده باشد مشاهده کرده و فوراً پس از مشاهده به متصدی

حمل و نقل‌اطلاع دهد در هر حال این اطلاع باید منتها تا هشت روز بعد از تحویل

گرفتن مال‌التجاره داده شود.

‌ماده 392 - در هر موردی که بین متصدی حمل و نقل و مرسل‌الیه اختلاف باشد محکمه

صلاحیتدار محل می‌تواند به تقاضای یکی از طرفین امر دهد‌مال‌التجاره نزد ثالثی

امانت گذارده شده و یا لدی‌الاقتضاء فروخته شود در صورت اخیر فروش باید پس از

تنظیم صورت‌مجلسی حاکی از آنکه‌مال‌التجاره در چه حال بوده به عمل آید.

‌به وسیله پرداخت تمام مخارج و وجوهی که بابت مال‌التجاره ادعا می‌شود و یا سپردن

آن به صندوق عدلیه از فروش مال‌التجاره می‌توان جلوگیری کرد.

‌ماده 393 - نسبت به دعوی خسارت بر علیه متصدی حمل و نقل مدت مرور زمان یک سال است


طبق آن توافق، همچنین دولت سوریه متعهد شد با تروریستی دانستن حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) هیچ حمایتی از این گروهک نکند و مانع نفوذ عناصر آن به خاک ترکیه شود و بالعکس عناصر این گروهک را مورد تعقیب قرار داده و زندانی کند و همچنین هیچ ادعایی در خصوص استان هاتای نداشته باشد.اکنون کردهای سوریه اعلام کرده اند که با دولت دمشق توافقی را در مورد اعزام نیروهای ارتش سوریه به سمت مرزهای شمالی کشور برای مقابله

 توافق کردها با دمشق؛ چشم انداز بحران 

قرار داده است. کردهای سوریه در طی این سال‌ها با حمایت نظامی ایالات متحده آمریکا وارد جنگ با گروه داعش شدند و توانستند سرزمین‌هایی را که داعش به اشغال 

 با نیروهای ترکیه امضا کرده‌اند. مسئولان تشکیلات نیمه خودمختار کرد سوریه در بیانیه‌ای اعلام کردند: «به منظور مقابله با تجاوز ترکیه و جلوگیری از تکرار آن، با دولت دمشق در مورد این که ارتش سوریه را به نواحی مرزی با ترکیه گسیل داشته و از نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت کند، به توافق رسیدیم

. اما دولت ترکیه پس از عبور از روزهای سخت مبارزه با داعش، کردهای شبه نظامی را تروریست می‌خواند و می‌گوید آن‌ها با حزب کارگران کردستان یا «پ. ک. ک» در ارتباط هستنداقدامات کردها به تمامی طرف‌های درگیر در جنگ سوریه کمک کرد و باعث شد که نیروهای داعش نتوانند به مرزهای ترکیه پیش‌روی کنند


ارگ وان

مــــشــرف به خــــــرابـــه هـــــای شــــهر قــــدیـــــمی 2000 ســـــاله " اورارتـــو"  قــــلعـــه سنـــــگی عظــــیمی اســـــت کــــه " ارگ وان" نــــام دارد کـــــه بــــین قـــــرن هــــفتــــم و نـــــهم قبــــل از مــــیلاد ســــاخـــته شـــده. " ارگ وان" عظـــــیم تـــریـــن  قــــــلعه ســــنگی اســــت و از سنـــــگ بـــــازالــــت و خشــــت هـــای گــــل در ســــاخــــت قــــسمت اصــــلی آن اســــتفاده شــــده.

در مجـــــاورت " ارگ وان"  بـــــرج " ســـــاردور" قــــــرار دارد کــــه کتــــیبه هــــایــــی از آغـــــاز پـــــادشـــــاهـــــی بــــاســــتانی " اورارتــــو" در آن قـــــرار دارد. کتــــیبــــه  در قــــرن پــــنجم قــــبل از میــــلاد تــــوسط " خشـــــایــــارشــــاه"  بــــزرگ بــــه ســــه زبـــــان نـــــوشتــــه شـــــده، فــــــارسی قـــــدیم، بـــــابلــــی و ایــــــلامــــی . در طـــــی هـــــزاران ســـــال ایــــن کــــتیـــبه جــــان ســــالــــم بـــــه در بـــــرده و در شــــرایط خــــوبی بـــــاقی مـــــانده. ایـــــن ارگ از جمــــله مـــــکانــــهایی اســــت کــــه همــــراه بـــــا تــــــور وان بــــــاید از آن دیــــدن کــــنیــــد.

‌ماده 29 - مادام که شرکت سهامی تشکیل نشده سهام یا تصدیق موقتی (‌اعم از بااسم یا

بی‌اسم) نمی‌توان صادر کرد هر سهم یا تصدیق موقتی که‌قبل از تشکیل شرکت به کسی

داده شده باشد باطل و صادرکنندگان متضامناً مسئول خساراتی هستند که به دارندگان این

قبیل اوراق وارد شده است.

‌تا زمانی که پنجاه درصد قیمت اسمی سهام تأدیه نشده نمی‌توان سهام بی‌اسم یا تصدیق

موقتی بی‌اسم انتشار داد.

‌ماده 30 - کسانی که تعهد ابتیاع سهام کرده‌اند تا موقعی که پنجاه درصد قیمت اسمی

سهام خود را نپرداخته‌اند مسئول تأدیه بقیه قیمت آن خواهند‌بود اگر چه سهام خود را

به دیگری منتقل کرده و منتقل‌الیه نیز پرداخت بقیه را تعهد کرده باشد.

‌ماده 31 - بعد از تأدیه پنجاه درصد نیز کسی که تعهد ابتیاع سهمی را کرده است از

تأدیه بقیه قیمت آن بری نخواهد بود مگر اینکه اساسنامه شرکت‌آن را تجویز کرده باشد

که در این صورت منتقل‌الیه مسئول تأدیه آن بقیه است


تابع جانشین + حالت اولیه = فضای حالت

آزمون هدف: تعیین میکند که آیا حالت خاصی، حالت هدف است یا خیر

هدف صریح: در مثال رومانی، رسیدن به بخارست

هدف انتزاعی: در مثال شطرنج، رسیدن به حالت کیش و مات

مسیر: دنباله ای از حالتها که دنباله ای از فعالیتها را به هم متصل میکند. 

در مثال رومانی: Arad, Sibiu, Fagaras  یک مسیر است

هزینه مسیر: برای هر مسیر یک هزینه عددی در نظر میگیرد. 

در مثال رومانی: طول مسیر بین شهرها بر حسب کیلومتر

راه حل مسئله مسیری از حالت اولیه به حالت هدف است

راه حل بهینه کمترین هزینه مسیر را دارد


انواع دانش:      

1-دانش رویه ای

چگونگی حل مساله را توضیح می دهد و به بررسی قوانین .استراتژی ها .لیست اهداف .و پروسیجرها یا رویه می پردازد

2-دانش توصیفی:

دانشی که بخشهای مختلف مسئله را توضیح می دهد که شامل یک سری عبارتهای دارای ارزش درست یا نادرست است

3-فرا دانش  Meta knowldge :

دانشی است که چگونگی استفاده از دانشی را توضیح می دهد این دانش کمک می کند که چه مسائلی در حل مسائلی

در حال یک مساله مناسب هستند.

4-هیورستیک(قواعد سرانگشتی) Heunstic:

فرایند استدلال را همایت می کند این دانش تجربه ای است و فرد خبره ای از طریق تجربه به دست می اورد.

5-ساختار Structurd:

ساختار یک دانش را توصیف می کند این نوع دانش مدل کلی یک ذهن در مورد یک مساله را تشریح می کنند که این

مدل کلی شامل مفاهیم .زیر مفاهیم و غیره است.

حقایق قطعی و غیر قطعی:

ضریب:(CF)

با یک مثال ارتباط بین پایگاه دانش و حافظه کاری را شرح دهید؟      

تعریف قانون یا Rule:

ساختاری از دانش است که اطلاعات شناخته شده ای را به اطلاعات شناخته شده دیگری نسبت می دهد که می تواند این ساختار مورد استنتاج و مورد نتیجه قرار گیرند


توانایی احساس کوانتومی، مدیران را قادر می سازد که احساس درونی خوبی داشته باشند، بدون توجه به آنچه که در بیرون اتفاق می‌افتد. وقتی آنها از این مهارت استفاده می کنند، یاد می گیرند که چگونه ظاهر بدنشان را به وسیله تغییر در احساس قلبی خود تغییر دهند. آنها به طور مضاعفی از نقطه انتخاب ادراکی بین هر محرک بیرونی و پاسخ درونی منتج شده، آگاه می شوند. آنها شروع به تشخیص این نکته می کنند که انرژی هرگز به وسیله دیگر افراد تهی نمی گردد، مگر به وسیله انتخابهای ادراکی.(شلتون،2004: 13)                                       

تحقیق IHM بیان می کند که مدیران می توانند سطوح بالایی از انرژی را به سادگی به وسیله انتخاب تمرکز بر جنبه های مثبت هر واقعه‌ای، حفظ کنند. دیدن وقایع منفی از یک رویکرد مثبت، نیازمند مهارتهای احساس پارادوکس است. 

اندازه‌گیری کارایی حل مسئله:

کارایی یک جستجو، حداقل از سه طریق می‌تواند اندازه‌گیری شود:

آیا این جستجو راه حلی پیدا می‌کند؟

آیا راه حلی مناسبی است؟

هزینه جستجو از نظر زمانی و حافظه مورد نیاز برای یافتن راه حل چیست؟ 

مجموع هزینه جستجو= هزینه مسیر + هزینه جستجو

عامل باید تصمیم بگیرد که چه منابعی را فدای جستجو و چه منابعی را صرف اجرا کند. 

صورت مسأله: رفتن از آراد به بخارست

فرموله کردن هدف: رسیدن به بخارست

فرموله کردن مسئله



یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه ، آدانا ست . آدانا مرکز استان آدانا و نام شهری در ترکیه است. جمعیت این شهر ۱٬۵۳۰٬۲۵۷ نفر و مساحت آن ۱٬۹۴۵ کیلومتر مربع است. این شهر پنجمین شهر پرجمعیت ترکیه است (پس از شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و بورسا) که‌ در دشت‌ کیلیکیه‌ کیلیکیا و در کنار رود سِیحان‌ ساروس‌ باستان‌ قرار دارد و رونق گردشگری در آن زیاد است . هتل های آدانا میزبان خوبی برای گردشگران است و دیدنی های آدانا برای گردشگران بسیار جذاب اند .  این‌ شهر که‌ مرکز کشاورزی‌ و صنعت‌، و چهارمین‌ شهر بزرگ‌ ترکیه‌ به‌ شمار مى‌آید، احتمالاً در محل‌ یکى‌ از سکونتگاههای‌ حِتّیان‌ هیتیها در حدود ۴۰۰ق‌م‌، برپا شده‌ است‌

بـــا اقـــامــت در ایــن هـــتل زیـــبا مـــی‌تـــوانـــید از امـــکانـــاتـــی مـــانـــند ســـرو مـــیان وعـــده‌هــای جـــذاب در اتـــاق، مـــراکـــز اســـپای مـــجــهز بــا مـــاســـاژ ســـوئـــدی، ســـالـــن بــــدنســــازی، اســـتخـــر روبـــاز و مـــحوطـــه بــــزرگ ســـرسبـــز بـــا درختـــان بـــلنـــد جـــهت  پـــیـــاده‌ روی اســـتفـــاده کـــنیــد.

هتــــل فـــرمـــونـــت کـــه از هتل لوکس‌ تــریـــن ژوهــا نـــسبورگ مـــحســـوب مـــی‌شــود. در فـــاصـــله ۳ کیـــلومتـــری فــــرودگـــاه قـــرار گـــرفتـــه و تـــقریبـــاً هـــر ۲۰ دقـــیقـه یـک‌ بــار تــرانــسفــر رایـــگان از هــتل بـه فـــرودگـــاه را در اخـــتـیار مـــیهــمانـــان قـــرار مـــی‌دهـــد.


شــهر اســتانبول تــرکیه

شهر استــانبول بـــزرگــترین شــهر تـــرکیــه و مــرکز فــرهنگی و اقتــصادی آن می‌باشـد. ایـن شـهر متقصد نخسـت بسـیاری از ایـرانـیان اسـت. استـانبـول بـه دو ـقسـمت اروپـایی و آسـیایی تقـسیم مـی‌شود کـه ایـن دو بخـش از طـریق تنـگه بـوسفـر و پـل سلـطان فـاتح احـمد بـه هـمدیـگر متـصل مـی‌شونـد.

بهـترین زمـان سـفر بـه اسـتانبول بهـار و پـایـیز اسـت. شـهر استـانبول دارای سـرگذشت تـاریـخی زیـادی است، امـا بـیشتر مسـافران ایـرانی بـه منـظور تـفریح، تجـارت و خریـد بـدان سـفر مـی‌کنـند. مکان‌های تاریخی و زیبای آن شامل  مسجد ایـــاصـــوفیه، مســـجد آبی، مسجد سلیـــمانیه، موزه تـوپ کـاپی، بــازیلـیکا سیـسترن، هیپـودروم (Hippodrome)، موزه‌ی بـاستـان‌شنـاسی استانبول و غیره می‌باشد. استانبول با دارا بودن مراکز خرید زیاد محبوبــیت زیادی میان همه علاقه مندان به خریـــد در دنیا دارد.

خیــابان استـــقلال ترکیه یکی از خیابان‌های مدرن و شلـــوغ است که علاوه بر مراکز خـــرید، دارای تعداد زیادی رستـــوران و کـــافه است. نواحی اطراف این خیــــابان، تعداد زیـــادی کلــــیسا و بناهای اداری قدیمی اســــت که نمای زیبایی را به آن داده اســــت. 



فاصله ها را با مختصات مشخص کنید. یکی از ابتدایی ترین مهارت هایی که شما باید یاد بگیرید این است که چگونه

برای نشان دادن فاصله دقیق از طریق صفحه کلید. اتوکد از یک سیستم حاشیه نویسی ساده استفاده می کند

فاصله و جهت را مشخص کنید.

استاد آن را چه چیزی تایپ می کنید تا فاصله نسبی 14 واحد را با زاویه 45 درجه نشان دهید؟

حالت های مکان نما را تفسیر کرده و دهید. مکان نما اتوکد خود را تغییر می دهد

بسته به دستوری که در حال حاضر فعال است شکل دهید. این حالت های مختلف مکان نما می توانند

سرنخی در مورد کارهایی که باید انجام دهید به شما بدهد.

مــــــرکز خریــــــــد 

( تور زمینی وان از تبریز ) مــــرکز خــــرید آیـــــدین پریهان نیـــــز در خیـــــابــــان جمـــــهوری وان قـــــرار دارد و مـــی تــــوان بـــــعد از وان ای وی ام آن را دومیـــــن مـــــرکز خــــرید بــــــزرگ شهـــــر وان دانـــــست. 

بـــــرای دستـــــرســــــی بــــــه آیـــــدین پــــــریـــــهان می تــــــوانــــــید از اتـــــوبــــوس  با هزینه 5/1 لـــــیر استــــفاده کـــــنید کــــــه از ایــــــستگــــــاه اتـــــوبــــــوس Beşyol خـــــارج مــــی شــــونــــد و از مقـــــابــــــل مـــــرکـــــز خــــریــــد آیـــــدین پــــــریــــــهان عـــــــبور مـــــــی کـــــــنند. ایـــــــن مـــــرکز خـــــتریـــــــد کــــــه پـــــــس از زلــــــزلــــــه وان در ســــــال 2013 ســـاخــته شـــد ، بـــا ظــاهــــــری مـتفاوت ساخــته شـده اســـت.

در ورودی مجـــــموعه بسـیار چشـتم نــتواز اسـت و در کنـــتار خــرید، آرامـــش بــصری خــاصی بـــــه فضــتا بـخشـیده اســت




همــــچنین از میــــدان تقســـیم، خــــیابان جمهـــــوری شـــروع شــده که اطراف آن رستوران، فروشگاه، هتـــل و مراکز توریستی فراوانی وجـــود دارد.

بـــرای اینـــکه بتوانید به جاذبه‌های گردشـــگری استــــانبول براحی دسترسی داشـــــته باشید بهترین مــــکان برای اقامت منطقــــه قــــدیم استـــــانبول یا سلــــطان احــــمد اســت






 قطار

برای رفتن به حومه ی آنکار می توانید از قطار نیز استفاده نمایید. این قطارها دولتی هستند و از مرکز شهر آنکارا به سوی استان سینجان می روند. این خط قطار 37 کیلومتر را طی می کند و 26 ایستگاه دارد.

پرداخت هزینه ی این قطارها به صورت نقدی انجام می شود و بلیت یکطرفه ی آن  1.70 لیر (حدود 2 هزار تومان) و بلیت رفت و برگشت آن 3 لیر (معادل حدودا 3 هزار تومان) هزینه در بردارد.

نوع پرداخت هزینه: نقدی با خرید بلیت در مح

نوع پرداخت هزینه: نقدی با واحد پول لیر، دلار یا یورو.

فرهنگ غذایی ترکیه

ویژگی های فرهنگی امپراطوری عثمانی تاثیر شگرفی در غذاهای ترکیه گذاشته است و این مسئله در کنار قدرت صنعت گردشگری این کشور، باعث شده تا نام غذاهای ترکیه به عنوان یکی از برجسته ترین و اشتها آورترین غذاهای جهان مطرح شوند. میراث غذایی عثمانی در نتیجه ترکیب انواع شیوه های پخت و پز و مواد اولیه ی غذاها در آسیای مرکزی، قفقاز، خاورمیانه، مدیترانه و بالکان به وجود آمده و ساختاری چند فرهنگی دارد.

به دلیل استفاده ی زیاد از سبزیجات و ماهی تازه و روغن زیتون، غذاهای این کشور از غذاهای غنی جهان نیز به حساب می آیند. مواد پر کاربرد در آشپزی ترکیه گوشت، سبزیجات و حبوبات هستند و به دلیل استفاده از غذاهای آبکی و خورش، مصرف نان نیز در این کشور بالا است.

صبحانه، بخش مهمی از وعده های غذایی ترک هاست و موادی سالم، مغذی و خوشمزه را شامل می شود که در نقاط مختلف به شکل های متفاوتی سرو می گردند. سبزیجات، گوجه فرنگی، خیار و فلفل از جمله موادی هستند که در صبحانه به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه و شیر خورده می شوند. نان های محلی هر منطقه، نان ذرت و نان حلقه ای هم از اجزای اصلی این وعده ی غذایی به شمار می روند. در روز های یکشنبه صبحانه مفصل تر تهیه می گردد و بهانه ای برای دورهمی های اجتماعی ایجاد می کند


کوه الما داغ آنکارا 

کوه  الماداغ (Elma Daq) با ارتفاع 1855 متر در 23 کیلومتری شرق آنکارا قرار دارد. از این کوه می توانید بهترین منظره از شهر آنکارا را مشاهده کنید؛ اماطبیعت گردی در شهر آنکارا می‌باشد. اگر قصد دارید از دریاچه موگان  علت شهرت کوه الماداغ به پیست اسکی آن است. این کوه پاتوق خوبی برای ورزش‌های زمستانی و اسکی در تور ترکیه است. ساعت کار مجموعه پیست اسکی الماداغ از 9:30 دقیقه صبح تا 5:30 بعد از ظهر است. 

دریاچه موگان یا گولباشی آنکارا

فرصت قایق‌سواری درپس از تصمیممی­باشد: دریاچه زیبای موگان یا گولباشی (Golbasi) را از دست به انجام تحلیل دینامیکی ، انواع روش­های انجام تحلیل دینامیکی سد­های خاکی و آزمایشات مورد نیاز آن طی نامه شماره 0342-95/ع/ب و به مورخه  02/12/1395 توسط مشارکت به آن مهندسین مشاورمحترم ارسال گردید که این روش­ها شامل موارد زیر  ندهید. این دریاچه یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری و دیدن کنید، کافیست ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب آنکارا و در مسیر جاده آنکارا- قونیه حرکت کنید. برای بازدید از دریاچه کافیست یک قایق کرایه کنید و از تمام مناظر اطراف دیدن کنید


غـــواصـــی در آنـــتالـــیا

غـــواصـــی یــک تـــفریـــح آبـــی بـــسیـــار خــــاص و مــــجلل اســـت کـــه هـــــرجــــایــــی نـــمی تــــوان آن را تـــجربه کــــرد. پـــس بـــه شـــما پیشنـــهاد مـــی کنـــیم اگـــر بـــا تـــور آنـــتالیــــا همـــراه شـــدیــــد، بـــه هــــیچ عــــنوان شـــانــــس غــــواصی در آب هــــای زلال دریــــای مـــدیتـــرانـــه را از دســـت نـــدهــید.

اگــــر غـــواصـــی را از مـــیان تفــریحـــات آبـــی در آنـــتالیــــا انتـــخاب کنـــید، مـــی تـــوانیـــد از مـــیان 3 جـــزیـــره کــــه بـــرای ایـــن کــــار در نـــظر گــــرفته شــده انـــد، یـــکی را انــــتخاب کنـــید. بـــه طـــور کـــلی 25 منــــطقه متفــــاوت بــــرای غـــواصــــی در آنتــــالــــیا وجــــود دارد.

در حــــین غــــواصــــی بــــا غــــواصــــان بــــا تجــــربــــه و آمــــوزش دیــــده ای کـــه شــــما را همـــراهـــی مــــی کنـــند، مــــمکن اســــت بــــه غــــار خفــــاش کــــه یــــک مکــــان بــــکر و زیبــــا اســــت، راه پــــیدا کنــــید یـــا آن کــــه در اعــــماق آب هـــا کشــــتی هـــــای غــــرق شــــده و هــــواپــــیماهــــای ســــقوط کـــرده را بــــیابیــــد، امــــا جــــذاب تـــریــــن بــــخش غــــواصــــی، مشــــاهــــده گــــونــــه هــــای مــــتفاوت آبــــزیــــان و لاک پــــشت هــــایی است کــــه در اطــــراف شــــما شــــنا مــــی کــــنند.



روش تحلیل خطی معادل با فورمولاسیون تنش کل

تحلیل­های دینامیکی همبسته با فورمولاسیون تنش موثر با استفاده از مدل­های رفتاری پیشرفته

تحلیل دینامیکی با اعمال تاریخچه زمانی شتاب زلزله طرح و با فرض رفتار الاستیک مصالح

روش ماکدیسی و سید

در نامه مذکور، ضمن اشاره به مزایا و معایب هر روش، زمان لازم برای انجام تحلیل به همراه پارامترهای دینامیکی مورد نیاز و نحوه بدست آوردن آنها بیان شد. در پاسخ به نامه فوق، آن مشاور محترم طی نامه شماره روش تحلیل خطی معادل را تعیین فرمودید. متعاقب آن، پارامترهای دینامیکی مورد نیاز هر یک از مصالح سد جهت استفاده در این روش طی نامه شماره 0376-95/ع/ب مورخ 95 از آن مشاور محترم درخواست گردید. در پاسخ به این درخواست آن مشاور محترم ، طی نامه شماره 22/ مورخ 22، این مشارکت را به استفاده از مراجع به روز و معتبر دینامیک خاک و ژئوتکنیک لرزه­ای ارجاع فرموده اید.

 

چرا قطعات پیش تنیده را انتخاب کنیم؟

همچنان که میدانیم ضعف اصلی بتن ناچیز بودن مقاومت کششی آن می باشد لذا برای مقابله با این کاستی مسلح نمودن بتن رواج یافته است (بتن آرمه) به عنوان نمونه در یک تیر بتن آرمه پس از آنکه تنش در ناحیه کششی دچار ترک خوردگی خواهد گردید .

در این حالت مقاومت در برابر نیروهای فشاری با بتن و مقاومت در برابر نیروهای کششی صرفا با فولاد یا میلگرد ناحیه  کششی خواهد بود با کسترش ترک ها از ناحیه کششی به ناحیه فشاری مقطع بتن آرمه سمت شکست سوق خواهد یافت .

در سیستم پیش تنیده بجای آرماتورهای معمولی از یک سری کابل (تاندول) های با مقاومت کششی بالا استفاده می شود که این کابل ها تحت کشش های زیادی قرار گرفته و در دو انتهای تیر توسط گره های مخصوص تثبیت می گردند بدین ترتیب کابل های پیش کشیده پس از رها شدن تمایل به جمع شدن و رسیدن به حالت اولیه خواهد داشت لذا یک نیروی فشاری زیادی در قسمت زیرین تار خنثی (ناحیه کشش) در بتن ایجاد می نماید این نیرو در قطعات پیش تنیده تقریبا 5/2 برابر ظرفیت تنش پذیری بیشتری نسبت به قطعات بتن آرمه معمولی تا وقوع ترک خوردگی ایجاد می نماید .

و در دال تیرو یا تیرچه پیش تنیده قابلیت بارپذیری بیشتری ایجاد می نماید.

هتل لوکس

 

مزایای دال و تیرچه از پیش تنیده

مزایای معماری

امکان ایجاد دهنه های بلندتر با تعداد ستون کمتر

حذف آویز تیرها و امکان استفاده از سقفی کاملا مسطح

امکان ایجاد کنسول های بلندتر

امکان ایجاد بازشوهای بزرگتر در سقف

کاهش ارتفاع طبقات و کل ساختمان

قابلیت استفاده در پلان های نامنظم و منحنی

مزایای سازه ایچ

دوام بسیار بالا

کنترل تغییر شکل و کنترل ترک

کاهش نیروی زلزله و مقاومت بیشتر در برابر زلزله

کاهش ارتعاش ناشی از بارهای ضربه ای و دینامیکی

کاهش ضخامت دال ها یا تیرهای بتنی

کاهش وزن مرده ساختمان و مصالح مصرفی

باربری بیشتر عضو نسبت به بتن مسلح معمولی

مزایای اقتصادی

سازه های بتن پیش تنیده بدلایل زیر بسیار ارزانتر هستند

کاهش قابل ملاحظه در آرماتور و بتن مصرفی

کم شدن هزینه های سفت کاری و نازک کاری، نما و تاسیسات

کاهش ارتفاع طبقات و امکان ایجاد طبقات بیشتر در ارتفاع مجاز

صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان ساخت

افزایش طول عمر ساختمان و کاهش هزینه های زمان بهره برداری



خدمات هتل 

  • صبحانه رایگان
  • رستوران
  • اینترنت پر سرعت SPA 
  • خدمات دیگر...


هتل های متوسط

هتل لایبرتی لارا بیچ که یک هتل خانوادگی با تجهیزات و دکور مدرن اتاق ها می باشد، جزء هتل های متوسط محسوب می شود و با شهر قدیمی 35 دقیقه فاصله دارد. هتل متوسط دیگر، هتل دلفین پالاس است که همان امکانات هتل لایبرتی را دارد ولی به خاطر دکور زیبا و باشکوه اش کمی متفاوت تر است. برای کسانی که می خواهند در قلب شهر قدیمی اقامت داشته باشند، هتل اسکی ماسال(Eski Masal) دارای خصوصیات بوتیک با استخر داخل حیات است که تا ساحل فقط چند دقیقه پیاده فاصله است.

در سال‌های اخیر در ترکیه، از بسکتبال استقبال فراوانی شده است. تیم ملی بسکتبال مردان ترکیه معروف به12 دیو آدم (Dev Adam) است. این تیم 3بار در جام‌جهانی بسکتبال سال‌های 2002، 2006 و 2010 و دو بار در المپیک سال‌های1936 و 1952 حضور داشته است و بهترین مقام‌های آن ناین قهرمانی یوروبسکت 2001(جام ملت‌های بسکتبال اروپا) و نایب قهرمانی جام‌جهانی 2010 است که به میزبانتیم ترکیه تابحال سه بار در دوره نهایی رقابت‌های قهرمانی اروپا حضور پیدا کرده است و در سال2008 برای اولین بار وارد مرحله نیمه‌نهایی مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا شد.

بسکتبال

هتل لوکس


ی این کشور انجام شد. این تیم زیر نظر فدراسیون بسکتبال ترکیه در اتحادیه بسکتبال اروپا فعالیت می‌کند.

اتومبیل‌رانی

کشتی در ترکیه جز ورزش‌های سنتی محسوب می‌شود و علاقه‌مندان فراوانی دارد. در ترکیه دو نوع کشتی سنتی وجود دارد: یکی کشتی سنتی روغنی ترکیه یا یاغلی‌گورش(VagliGures) است. در این نوع کشتی افراد شلواری از پوست فدراسیون اتومبیل ترکیه در سال1991 تاسیس شد و این کشور یکی از میزبان‌های مسابقات فرمول یک(Formula On)مسابقات اتومبیل‌رانی جایزه بزرگ، است. در مسابقات فرمول یک، سال 2011، ترکیه، سباستین وتل(Sebastian Vettel) راننده آلمانی تیم ردبول به پیروزی رسید. این مسابقات در پیست 5کیلومتر و 338متری پارک استانبول برگزار شد. جاسون تاهینجی1994، 1999، 2011 در ترکیه برگزار شده است و تیم ترکیه در کشتی آزاد مردان این مسابقات در سال‌های 1944، 1951، 1954، 1957، 1966 و همچنین در رشته‌ کشتی فرنگی در سال‌های 2006و 2009 قهرمان شده است. در مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال2011 به میزبانی استانبول، ایران با مجموع 7 مدال(4طلا، 1نقره، 2برنز) به مقام دوم رسید و ترکیه با مجموع 5مدال(1طلا، 2نقره و 2برنز) در اوغلو(Jason Tahincioglu) از پر افتخارترین رانندگان فرمول یک در ترکیه است.

کشتی

گاومیش(Kispet) به تن کرده است و تنشان را به روغن زیتون آغشته می‌کنند. یکی از مشهورترین ورزشکاران در این رشته، شعبان یولماز است که سه سال متوالی برنده کمربند طلایی شد. کاراکاک(Karakucak)هم نوع دیگر کشتی سنتی است. افراد در این سبک شلوار گشادی از جنس کرباس به تن می‌کنند و چرب کردن بدن با روغن ممنوع است. مسابقات قهرمانی کشتی جهان(Wrestling World Championships)، معتبرترین رقابت سالیانه در ورزش کشتی، در سال‌های 1957، 1974،  جایگاه هفتم قرار گرفت. ترکیه در المپیک هم بسیار خوب درخشیده و موفق به کسب 28مدال طلا، 16نقره، 14برنز شده است.


این کلیسا همچنان فرم اولیه خود از دوره کنستانتین (که در آن زمان ساخته شده بود) را حفظ کرده است. نمای بیرونی آن دارای ظاهری کاملاً باروک و نمونه ای باشکوه از آن دوره است. علاوه برهمانطور که احتمالاً از کلیسای اسقفی پاپ انتظار داشته باشید،  است. بعد از قرن ها تغییرات و بازسازی،  موزائیک ها در محراب کلیسا، حتما به سقف چوبی زیبای قرن شانزدهمی آن نیز توجه کنید. این کلیسا به وسیله کنستانتین یکم ساخته شد و قدیمی ترین تعمیدگاه مسیحی در جهان است.
اسامی خیابان ها نیزدل پوپولو که در آن آثاری از برنینی و کاراواجو باسیلیکای سنت جان لاتران یکی از چشمگیرترین کلیساهای رمقرار دارد، از جمله معروف ترین جاذبه اگر به نقشه گردشگریشما می توانید کل تعطیلات خود را در خیابان های باستانی آن گشت و گذار کنید. به جای رم نگاه کنید، پله های اسپانیایی شامل سلسله ای از پله های نامتقارن است که بین گردشگران است، که می توانند در آنجا بنشینند و از خوردن ژلاتو در تابستان لذت ببرند یک منطقه را خواهید دید که به قدری کار برای  دشوار است. این منطقه سنترو استوریکو نام دارد، مرکز تاریخی رم، با تعداد زیادی از کلیساهای دارای مجموعه های هنری، کاخ های درخشان، و میدان های سرزنده که  اینکه مدام از یکی از جاذبه های دیدنی آن به دیگری بروید، زمانی را هم صرف لذت بردن از حال و هوای این محله کنید. میدان پیاتزا ناوونا، فواره تروی، باسیلیکای سانتا ماریا مجیوره و کلیسای سانتا ماریا انجام در آن نوشته شده که حتی خواندن های این منطقه هستند
یا اینکه دستان خود را در کنار مخروط های بلوط سرخ شده گرم کنند.  به کلیسای فرانسوی ترینیتا دی مونتی منتهی می شود. این پله ها محل اجتماع پرطرفداریفواره به شکل قایق در پایین پله های اسپانیایی به نام بارکاچا شناخته می شود  برنینی معمار برجسته سبکو به وسیله پیترو برنینی پدر جان لورنتسو باروک ساخته شد




برگزاری سه اجلاس مشترک دینی

با کشورهای ترک زبان، کشورهای بالکان ـ قفقاز و جمعیت های ترک و مسلمان با هدف یافتن راه حل های مشورتی در خصوص خدمات دینی.

4. ایجاد بنای مساجد براساس یک نقشه و طرح واحد

براساس قانون شماره 3194 (در مورد عمران مساجد) و ماده ضمیمه آن (به شماره 4380) مصوب اول آگوست 1998 و همچنین ماده 23479 مصوب 30/9/98، مساجد باید با توجه به نیاز و شرایط محل ساخته شوند و پلان آنها نیز از لحاظ منظر با سایر مساجد همگونی داشته باشد. مساحت مساجد کوچک 2500 مترمربع، مساجد متوسط (مساجد سمت) 5000 مترمربع و مساجد بزرگ مرکزی 10000 متر مربع خواهد بود.

5. محول شدن اداره امور مساجد به سازمان دیانت

مطابق ماده 35 قانون شماره 633 مصوب 1998، تأسیس مساجد با اجازه سازمان دیانت ممکن است. اداره امور آن نیز به عهده آن سازمان است. مساجدی که بدون اخذ اجازه از سازمان مذکور جهت برگزاری عبادت ایجاد شده اند، در ظرف سه ماه به آن سازمان تحویل داده خواهند شد.

6. مرک تحقیق، توسعه و اسناد (AR-GED)

این مرکز وابسته به مؤسسه عالی امور دینی سازمان دیانت می باشد. در تاریخ 1996 تأسیس شد. به شبکه اینترنت متصل است. اطلاعات مربوط به سازمان، فعالیت های سازمان، اوقات نماز، انتشارات سازمان، مسایل مربوط به حج، استفتائات دینی و خبررسانی میان تشکیلات سازمان از طریق شبکه مذکور قابل دریافت است.

7. مرکز تحقیق و دیالوگ بین المللی

این مرکز پیرو مصوبه اجلاس "اسلام آور آسیا" توسط سازمان دیانت ایجاد شد. برقراری نشست های متوالی با صاحب نظران ادیان دیگر از وظایف مرکز مذکور است. ابراز تبریکات مربوط به میلاد حضرت عیسی (ع) نیز با آن مرکز می باشد. برگزاری کنگره سال 1999 این مرکز که در آن مقرر شد:

1ـ فعالیت های اجرایی دنیای مسیحیت پیگیری و از طریق انتشارات لازم، اطلاعات مربوط به ترکیه به صورت سمعی و بصری برای میهمانان خارجی ترکیه فراهم گردد.

2ـ از طریق مأموران سازمان امر آگاه سازی توریست های دنیای مسیحیت با تکیه بر مهمان پروری سنتی ترکیه و اصول خوشبینانه دین اسلام دنبال شود.




هتل های بودجه ای

در شهر قدیمی و در نزدیکی تفریحگاه ساحلی، هتل فرانکفورت با یک استخر کوچک و پارکینگ مجانی، هتل بسیار مناسبی است. از هتل تا دروازه هادریان، دقیقا هشت دقیقه پیاده فاصله است. هتل مناسب دیگر، هتل هادریان گیت است که فقط 100 متر جلوتر از جاذبه هم نامش یعنی دروازه هادریان، قرار دارد که در قلب شهر قدیمی قرار دارد و 5 دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارد.

خرید در آنتالیا

هتل لوکس


آنتالیا به دلیل اینکه یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین شهرهای ترکیه است، بدون تردید شایسته ترین انتخاب برای خرید در ترکیه نیز می باشد. آنتالیا برای علاقه مندان به خرید، چیزهای زیادی برای عرضه دارد، می توانید در آنتالیا از تعطیلات خود لذت ببرید در حالیکه خرید هم می کنید. خرید در آنتالیا می تواند باعث خستگی زیاد شود ولی در عین حال تجربه هیجان انگیزی می باشد. در آنتالیا می توانید اقلام معروفی همچون پارچه لباس های نخ پنبه ای، سفال های قدیمی، اشیاء چوبی که کنده کاری های زیبایی دارند، پیپ های زیبا، فرش، سجاده، لوازم طلایی و نقره ای، اجناس چرمی و سوغاتی، مربا و ژله های محلی درست شده از انواع مختلفی از میوه ها و سبزیجات خرید کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی از خرید در آنتالیا در اختیارتون قرار دهیم.

طلای آنتالیا، بسیار با کیفیت است و همچنین در آنتالیا می توانید پارچه های منسوجات و پارچه های محلی و وارداتی را در مغازه های محلی یا فروشگاههای خاص مثل کالوین کلاین و لاکوست، پیدا کنید. در اینجا هم مثل سایر بازارهای ترکیه، فروشنده ها می خواهند به هر نحوی جنس خود را به شما بفروشند، البته می توانید چانه بزنید. بازارهای کنار خیابانی هم در آنتالیا فراوان پیدا می شوند و معمولا تا نیمه شب هنوز مشغول کارند. فرش نیز نه تنها در آنتالیا، بلکه در همه جای ترکیه، جزو معروف ترین اجناس بازارها می باشد. فرش های دستباف ترکی از پشم گوسفند های روستاییان که با استفاده از رنگ های طبیعی رنگ شده اند، درست می شود. فرش در واقع نمادی از فرهنگ ترکیه است و الگوها و طرح های به کار رفته در فرش ها، بازتابی از فرهنگ نمادین کشور ترکیه است که در آن از رنگ های آبی، قرمز و سبز تیره با هارمونی زیبایی، استفاده شده است. این نوع فرش های سنتی و گلیم، مخصوص روستاهای اطراف آنتالیا می باشد و اگر به دنبال پیدا کردن فرش های قدیمی ترکی یا گلیم هستید، لازم است چند نکته را بدانید. اگر فرش یا شی قیمتی و عتیقه ای خریده اید، مطلع باشید که طبق قانون ترکیه، خروج آنها از کشور ممنوع است. 


همه چیز در مورد شهر استانبول ترکیه 

اگر به استانبول رفته باشد میدانید که زندگی کردن آن ها بسیار شبیه ما ایرانیان است در ادامه با همه چیز در مورد شهر استانبول ترکیه سایت تالاب را دنبال کنید.

شهر استانبول بعنوان پایتخت ترکیه مدتی است که بخاطر ناامنی در ذهن ها دور مانده است اما باید بدانید که استانبول شهر بسیار دیدنی است. کمتر از دو هفته تا تعطیلات عید نوروز باقی مانده و همه در حال مشخص کردن مسیر خود برای مسافرت هستند. در کشور ما شهرهای زیبای زیادی وجود دارد که می توانند 

خاطرات خوشی را برای گردشگران رقم بزنند، با این حال برخی شهروندان ترجیح می دهند به کشورهای همسایه سفر نموده و از جاذبه های آن ها دیدن نمایند. از جمله پرطرفدار ترین شهرهای خارجی برای مردم کشور ما، می توان به استانبول ترکیه اشاره نمود. 

شهر استانبول بزرگترین مرکز گردشگری ترکیه به شمار می رود و هر ساله عده زیادی از مسافران از آن بازدید به عمل می آورند. تنوع آثار دیدنی و وجود مساجد متعدد و سواحل زیبا، سبب شده که هر کسی با هر سلیقه ای استانبول را به عنوان یکی از گزینه های سفر در نظر بگیرد. 

 به گزارش تالاب علی رغم آن که همگان اطلاعات زیادی درباره شهر یاد شده دارند، اما حقایقی درباره آن وجود دارد که کمتر کسی آن ها را می داند. ما در این مقاله قصد داریم ۱۶ واقعیت کمتر شنیده شده درباره استانبول را بیان کنیم. تا پایان همراه باشید

موقعیت جغرافیایى و اطلاعات شهر

استانبول که در گذشته قسطنطنیه نام داشت بزرگترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. این شهر تنها شهر دنیاست که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. تنگه بسفروس که باریکترین تنگه جهان است در حدود ٣٠ کیلومتر عرض و ٧٠٠ متر طول دارد و در شمال غربى ترکیه واقع شده است. این تنگه استانبول را به دو بخش تقسیم مى کند که بخش غربى آن در اروپا و بخش شرقى اش در آسیاست. مساحت استانبول در حدود ١٨٣١ کیلومتر مربع و مساحت استان استانبول ٦٢٢٠ کیلومتر مربع مى باشد. 

از آنجا که شهر استانبول در نزدیکى گسل آناتولى شمالى قرار دارد تا کنون زلزله هاى شدیدى در این شهر رخ داده است. 

بخش قدیمى استانبول بر روى هفت تپه ساخته شده است که همگى آنها در میان دیوارهاى دفاعى شهر هستند. بلندترین آنها تپه کاملیاست که به ترکى به آن جاملیکا تِپسى مى گویند و ارتفاعش ٢٦٧ متر از سطح دریاست. 

نواحى استانبول به سه منطقه اصلى تقسیم مى شود. شبه جزیره تاریخى استانبول که شامل نواحى امینونو و فاتح مى باشد و در قسمت جنوبى گلدن هورن واقع شده است، مناطق تاریخى بى اوعلو و بشیکطاش که در قسمت شمال گلدن هورن قرار دارند و منطقه اوسکودار و کادیکوى که در بخش آسیایى هستند




هتل لوکس


شهر وان

شهر وان به عنوان بزرگترین شهر شرق در کشور ترکیه شناخته می شود . این شهر بین کوه های و اِرک از شرق  وکوه های آرتوس از جنوب و از شمال و غرب بین دریاچه وان واقع شده است . زبان محلی مردم بومی شهر وان زبان کردی کرمانجی می باشد.

برای سفر به شهر وان ترکیه می توان از سه مرز زمینی خارج شد.

 تور وان از طریق مرز رازی – کاپیکوی  

مرز رازی در 75 کیلومتری شهر خوی در منطقه قطور واقع شده است و از مرز رازی تا شهر وان حدود 90 کیلومتر است . مرز رازی – کاپیکوی کوتاه ترین مسیر برای رسیدن به شهر وان می باشد و همین موضوع نکته مثبت مرز رازی می باشد و یک نکته منفی هم وجود دارد آن هم محدویت زمان تردد می باشد مرز رازی از ساعت 09:00 الی 17:00 آماده ارائه خدمات می باشد . در این مرز وفقط امکان عبور ماشین سواری و ون دولموش می باشد و امکان عبور اتوبوس وجود ندارد . بعد عبور از مرز رازی اولین روستا شهر ترکیه روستای کاپی کوی می باشد و به همین دلیل این مرز در ترکیه کاپیکوی می باشد . مسیر مرز تا شهر وان از شهر های می باشد و در مسیرمنظره  دریاچه از خستگی مسیر می کاهد.


تور وان از طریق مرز سرو – اسندره 

نزدیک ترین شهر به مرز سرو شهر ارومیه میباشد که حدود 30 دقیقه فاصله دارد . این مرز همچون مرز رازی محدویت زمانی ندارد و مسافرانطی 24 ساعت با هر وسیله نقلیه امکان عبور وجود دارد . از مرز سرو تا شهر وان حدود 290 کیلومتر است و جاده کوهستانی و پر پیچ و خم است و به خاطر گرونی سوخت صرفه اقتصادی ندارد .

 تور وان از طریق مرز بازرگان- گورباغ

از تهران تا مرز بازرگان حدود 11 ساعت راه می باشد و مرز بازرگان تا شهر وان حدود 200 کیلومتر می باشد . مرز بازرگان به عنوان مرز ترانزیتی شناخته شده است و 24 ساعت فعال می باشد .

مراکز و خیابان های شهر وان

میدان بیش یول 

میدان بش یول به عنوان میدان اصلی شهر وان شناخته می شود در زبان ترکی بش به معنی عدد پنج و یول به معنی راه می باشد . به خاطر پنج خیابان که به این میدان ختم میشود به این میدان بش یول می گویند .

در وسط این خیابان مجستمه ای از ماهی می باشد و معمولا در مناسبت های و عید ها این میدان طراحی می شود . 

خیابان جمهوریت 

خیابان جمهوریت یکی از اصلی ترین خیابان های شهر وان است ، اکثر مراکز خرید و رستوران ها ، مراکز اداری شهر وان در این خیابان واقع شده است .

خیابان کاظم کارابکیر 

این خیابان به نام یکی از سران سیاسی کشور ترکیه میباشد و یکی از خیابان های معروف شهر وان می باشد . هتل الیت ورد دریان خیابان واقع شده است . این خیابان به نام ماراش هم شناخته می شود .

  تور وان از طریق مرز سرو – اسندره 

نزدیک ترین شهر به مرز سرو شهر ارومیه میباشد که حدود 30 دقیقه فاصله دارد . این مرز همچون مرز رازی محدویت زمانی ندارد و مسافرانطی 24 ساعت با هر وسیله نقلیه امکان عبور وجود دارد . از مرز سرو تا شهر وان حدود 290 کیلومتر است و جاده کوهستانی و پر پیچ و خم است و به خاطر گرونی سوخت صرفه اقتصادی ندارد .


هتل های پنج ستاره:

 ایـــن نـــوع هـــتل هـــا در ردیـــف اول قـــرار دارنـــد . قـــوانـــین و اســـتاندارد مـــربـــوط بـــه هــــتل پـــنج ســـتاره و کـــیفـــیت آن همــــواره بـــاید ثــــابـــت نـــگه داشـــته بــــشود .

 ارائــــه رتـــبه پــــنج ســــتاره مــــستلزم داشــــتن بـــــعضی و نـــه هـــمه مــــوارد زیــــر مــــی بـــاشــــد : مـــعماری و دکـــوراســـیون زیــــبا و مــــنحصـــر بـــه فــــرد ، نــــگه داری و خــــانــــه داری مــــنحصـــر بـــه فــــرد و مــــستمـــر ، دارای بـــیش از 100 اتــــاق ، هــال ورودی ، اتــــاق مــــهمـــان ، فــــضای عمــــومی تـــزئیـــن شـــده بــــا کــــارهــــای هنــــری ، مــــفروش شــــده بــــا کیــــفیت بـــالا ، لــابی بســــیار زیــــبا ، دفـــتر پـــذیــــرش بـــسیار مــــنظم در فــــضای کــــافی و آرام ، دارای نــــگهبـــان و ســــرویــــس 24 ســــاعتـــه ، پرســــنل آمــــوزش دیـــده و مــــتعهد ، تــــزئـــین اتـــاق هـــا بـــا اســـتفاده از اشــــیاء عتیــــقه ، دارای 3 تـــلفـــن ( کــــنار تـــخت ، روی میـــز و داخـــل حـــمام ) ، تـــمیز کـــردن اتـــاق بصــــورت دو مـــرتبـــه در روز ، ســــرویس حمـــام زیــــبا و مـــدرن ، دارای رستــــوران عـــالی و غــــذاهـــای مــــتنوع و ســـــرویس غـــذا دهـــی ، امــــکانــات رستــــوران جـــذاب ، ســــرویـــس حمــــل و نــــقل ، مـــــغازه و فــــروشــــگاه پــــوشــــاک ، یــــخچال در داخـــل اتـــاقــــها. کـــارکنـــان در هتـــتل  پنج ستــــاره : بــــسیار مــــرتب و یــــونیـــفرم پـــــوشیـــده بـــــا لــــباســـهای شــــیک ، مــــؤدب وآگـــــاه و کــــارآمــــد و روابـــط عــــمومی خــــوب ، نـــسبت بــــه رفــــع نیــــازهــای مهــــمانــــان متــــعهد هستـــند و بســــیارعــــالی ســــرویــــس مـــی دهـــند .

 دارای مــــدیــر حـــرفـــه ای و متـــخصص ، ســــازگاری و هــــماهنگی ســــرویـــس هـــا ، تــــداوم نگـــهدارى وخــــانه داری بـــی عیـــب و نــــقص اجــــزاء اصــــلی و اســــاسی بـــرای حـــفظ درجــــه پنج ستــــاره می بـــاشنـــد .

 نکـــته مـــهم : نــــکته مــــهم دربــــاره ســــتاره هتــــل هـــا و هتـــل آپـــارتمــــان ها اینـــست کــــه « هــــتل هـــا را از یـــک تـــا پنج ستــــاره طـــبقه بــــندی مـــی نـــمایـــند در حـــالی کــــه مهــــمانـــپذیر هــــا، مهــــمانســـراهـــا و هــــتل آپـــارتـــمان هـــا را از یـــک تـــا 3 ســــتاره طـــبقه بـــندی مـــی نـــمایـــند .

 بـــه تــــعبیرى دیـــگر هـــتل آپــــارتـــمان 3 ستــــاره بــــا هــــتل 5 ستـــــاره بــــرابـــرى مــــى کنـــد و ایـــن دو نــــوع از مــــراکز اقـــامتى از نـــظر کــــیفیت و خـــدمات دهــــى در گــــروه خـــودشــــان بــــهتریـــن هســــتند.

وقتی به صورت دستی رسم می کنید ، نماد خود را ترسیم می کنید

به اندازه شما می خواهید در یک نقاشی CAD ، شما باید اندازه نماد fnal دلخواه را به آن ترجمه کنید

هتل لوکس


مقیاس رسم

هنگامی که شروع به اضافه کردن نمادهای گرافیکی به نقاشی خود می کنید (به فصل 4 مراجعه کنید) ، باید یک مورد را مشخص کنید

ارتفاع نماد ضریب مقیاس به شما کمک می کند تا ارتفاع نماد مناسب را برای یک خاص تعیین کنید

مقیاس ترسیم به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید نماد شما در طرح ذهنی خود 1/2 ″ زیاد ظاهر شود. ولی

اگر نماد خود را در نقاشی خود به 1/2 draw بکشید ، هنگام ترسیم به صورت نقطه ظاهر می شود. نشانه

باید تا اندازه ای اندازه گیری شود که هنگام کاهش در زمان طرح ، به میزان 1/2 ظاهر شود. برای یک

ترسیم مقیاس 1/4 ، شما ارتفاع متن 1/2 by را با ضریب 48 برای ضربدر 24 ضرب می کنید. نماد شما

باید در نقاشی CAD 24 ″ زیاد باشد تا در نقشه fnal 1/2 ″ زیاد ظاهر شود. کجا بود

شماره 48 آمده است؟

82 | فصل 3 تنظیم و استفاده از ابزارهای draftInG

ضریب مقیاس برای مقیاسهای اینچ کسری با ضرب مخرج آن حاصل می شود

مقیاس در 12 و سپس تقسیم توسط شمارنده. به عنوان مثال ، ضریب مقیاس برای 1/4 ″ = 1′-0 است

(4 بار 12) / 1 یا 48⁄1. برای مقیاس 3⁄16 ″ = 1′-0 ، این عمل (16 برابر 12) / 3 یا 64 است. برای مقیاس های کامل مانند 1 ″ = 10 ′ ، سمت پاها از معادله را با 12 ضرب کنید. نیاز

تبدیل اعشاری ساده.

‌ماده 440 - محکمه در ضمن حکم ورشکستگی یا منتهی در ظرف پنج روز پس از صدور حکم یک

نفر را به سمت مدیریت تصفیه معین می‌کند.

‌ماده 441 - اقدامات مدیر تصفیه برای تهیه صورت طلبکاران و اخطار به آنها و مدتی

که در آن مدت طلبکاران باید خود را معرفی نمایند و به طور‌کلی وظایف مدیر تصفیه

علاوه بر آن قسمتی که به موجب این قانون معین شده بر طبق نظامنامه که از طرف وزارت

عدلیه تنظیم می‌شود معین خواهد‌شد.

‌ماده 442 - میزان حق‌الزحمه مدیر تصفیه را محکمه در حدود مقررات وزارت عدلیه معین

خواهد کرد.

‌فصل ششم - در وظایف مدیر تصفیه

‌مبحث اول - در کلیات

‌ماده 443 - اگر مهر و موم قبل از تعیین مدیر تصفیه به عمل نیامده باشد مدیر مزبور

تقاضای انجام آن را خواهد نمود.

‌ماده 444 - عضو ناظر به تقاضای مدیر تصفیه به او اجازه می‌دهد که اشیاء ذیل را از

مهر و موم مستثنی کرده و اگر مهر و موم شده است از توقیف‌خارج نماید:

1 - البسه و اثاثیه و اسبابی که برای حوائج ضروری تاجر ورشکسته و خانواده او لازم

است.

هتل لوکس


2 - اشیایی که ممکن است قریباً ضایع شود یا کسر قیمت حاصل نماید.

3 - اشیایی که برای به کار انداختن سرمایه تاجر ورشکسته و استفاده از آن لازم است

در صورتی که توقیف آنها موجب خسارت ارباب طلب باشد.

‌اشیاء مذکور در فقره ثانیه و ثالثه باید فوراً تقویم و صورت آن برداشته شود.

‌ماده 445 - فروش اشیایی که ممکن است قریباً ضایع شده یا کسر قیمت حاصل کند و

اشیایی که نگاه داشتن آنها مفید نیست و همچنین به کار‌انداختن سرمایه تاجر ورشکسته

با اجازه عضو ناظر به توسط مدیر تصفیه به عمل می‌آید.

‌ماده 446 - دفتردار محکمه دفاتر تاجر ورشکسته را به اتفاق عضو ناظر یا امین صلحی

که آنها را مهر و موم نموده است از توقیف خارج کرده پس از‌آن که ذیل دفاتر را بست

آنها را به مدیر تصفیه تسلیم می‌نماید.

‌دفتردار باید در صورت‌مجلس کیفیت دفاتر را به طور خلاصه قید کند - اوراق تجارتی

هم که وعده آنها نزدیک است یا باید قبولی آنها نوشته شود و یا‌نسبت به آنها باید

اقدامات تأمینیه به عمل آید از توقیف خارج شده در صورت‌مجلس ذکر و به مدیر تصفیه

تحویل می‌شود تا وجه آن را وصول نماید و‌فهرستی که از مدیر تصفیه گرفته می‌شود به

عضو ناظر تسلیم می‌گردد - سایر مطالبات را مدیر تصفیه در مقابل قبضی که می‌دهد

وصول می‌نماید‌مراسلاتی که به اسم تاجر ورشکسته می‌رسد به مدیر تصفیه تسلیم و به

توسط او باز می‌شود و اگر خود ورشکسته حاضر باشد در باز کردن مراسلات‌می‌تواند

شرکت کند.


ویژگی های بحران:
-اهداف عالی و حیاتی واحد تصمیم گیرنده را تهدید می کند.
-زمان واکنش را برای اتخاذ محدود میکند
.عناصر تصمیم گیرنده را با بروز ناگهانی خود غافلگیر می کند
-توصیه ها و دستوراتی برای رویارویی و دفع بحران
توصیه ها و دستوراتی برای رویارویی رفع بحران:
-باید از رسیدن به توافق زوددس و بی موقع در تصمیم گیری جلوگیری کرد
-باید از تحریف اطلاعات جلوگیری نمود
-باید از تصمیم گیری غلط در گروه جلوگیری کرد
-انعطاف پذیری بیشتری در دستورات و دستورالعمل ها بوجود امد
-برای تصمیم گیری امادگی داشت
6مانع از شکست در اجرای تصمیمات شد
برای حل مسئله چند حالته، فقط به یک اصلاح جزئی نیاز داریم:
یک مسئله شامل:
 یک مجموعه حالت اولیه
 مجموعه‌ای از عملگرهای ویژه برای هر عمل به گونه‌ای که از هر وضعیت داده شده مجموعه‌ای حالات رسیده شده و یک آزمون هدف و تابع هزینه مسیر را معین کند.
یک عملگر:
توسط اجتماع نتایج اعمال عملگر در هر وضعیت مجموعه، به کار برده می‌شود.
یک مسیر:
 مجموعه حالات را مرتبط می‌کند.
یک راه حل:
مسیری است که به مجموعه‌ای از حالات که تمام آنها، وضعیت هدف هستند، سوق می‌دهند.
نویز:
توضیح:داده ای که هیچ مفهومی نداشته باشد نویز گویند.
داده:
توضیح:داده هایی که پردازش شده است
اطلاعات:
توضیح: اطلاعات که پردازش شده و مهم در یک موضوع خاص میباشد.
حکمت یا خرد:
توضیح: دانشی که هدف و ارزش دارد و په زندگی و فلسفه ان مربوط است




ماده 548 - مخارج تعقیبی که از طرف یکی از طلبکارها به عمل می‌آید در صورت
محکومیت تاجر ورشکسته به عهده دولت و در صورت برائت‌ذمه به عهده تعقیب‌کننده است.
‌فصل دوم - در ورشکستگی به تقلب
‌ماده 549 - هر تاجر ورشکسته که دفاتر خود را مفقود نموده یا قسمتی از دارایی خود
را مخفی کرده و یا به طریق مواضعه و معاملات صوری از‌میان برده و همچنین هر تاجر
ورشکسته که خود را به وسیله اسناد و یا به وسیله صورت دارایی و قروض به طور تقلب
به میزانی که در حقیقت مدیون‌نمی‌باشد مدیون قلمداد نموده است ورشکسته به تقلب
اعلام و مطابق قانون جزا مجازات می‌شود.
‌ماده 550 - راجع به تقاضای تعقیب و مخارج آن در موارد ماده قبل مفاد مواد 545 تا
548 لازم‌الرعایه است.
‌فصل سوم - در جنحه و جنایاتی که اشخاص غیر از تاجر ورشکسته در امر ورشکستگی مرتکب
می‌شوند
‌ماده 551 - در مورد ورشکستگی اشخاص ذیل مجرم محسوب و مطابق قانون جزا به مجازات
ورشکسته به تقلب محکوم خواهند شد:
1) اشخاصی که عالماً به نفع تاجر ورشکسته تمام یا قسمتی از دارایی منقول یا غیر
منقول او را از میان ببرند یا پیش خود نگاهدارند یا مخفی‌نمایند.
2) اشخاصی که به قصد تقلب به اسم خود یا به اسم دیگری طلب غیر مواقعی را قلمداد
کرده و مطابق ماده 467 التزام داده باشند.
‌ماده 552 - اشخاصی که به اسم دیگری یا به اسم موهومی تجارت نموده و اعمال مندرجه
در ماده 549 را مرتکب شده‌اند به مجازاتی که برای‌ورشکسته به تقلب مقرر است محکوم
می‌باشند.



حداقل هزینه تخمین زده شده برای رسیدن به هدف: جستجوی حریصانه

یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های جستجوی بهترین، به حداقل رساندن هزینه تخمین زده شده برای رسیدن به هدف است. بدین صورت که حالت گره‌ای که به حالت هدف نزدیک‌تر است، ابتدا بسط داده می‌شود.

تابع کشف‌کننده: هزینه رسیدن به هدف از یک حالت ویژه می‌تواند تخمین زده شود اما دقیقاً تعیین نمی‌شود. تابعی که چنین هزینه‌هایی را محاسبه می‌کند تابع کشف‌کننده h نامیده می‌شود.

جستجوی حریصانه: جستجوی بهترین که h را به منظور انتخاب گره بعدی برای بسط استفاده می‌کند، جستجوی حریصانه (greedy search) نامیده می‌شود.

حداقل‌سازی مجموع هزینه مسیر: جستجوی A*

جستجو با هزینه یکسان، هزینه مسیر، g(n) را نیز حداقل می‌کند.

با ترکیب دو تابع ارزیابی داریم:

f(n) = g(n) + h(n)

هتل لوکس


:g(n) هزینه مسیر از گره آغازین به گره n  را به ما می‌دهد.

h(n): هزینه تخمین زده شده از ارزانترین مسیر از n به هدف است

و ما داریم:

هزینه تخمین زده شده ارزانترین راه حل از طریق n = f(n)

کشف‌کنندگی قابل قبول:

تابع hای را که هزینه‌ای بیش از تخمین برای رسیدن به هدف نداشته باشد، یک کشف‌کنندگی قابل قبول (admissible heuristic) گویند.

جستجوی A*:

جستجوی بهترین که f به عنوان تابع ارزیاب و یک تابع h قابل قبول استفاده می‌کند، به عنوان جستجوی A* شناخته می‌شود.

رفتار جستجوی A*

نگاهی گذرا به اثبات کامل و بهینه بودن A*:

مشاهده مقدماتی:

تقریباً تمام کشف‌کنندگی‌های مجاز دارای این ویژگی هستند که در طول هر مسیری از ریشه، هزینه f هرگز کاهش پیدا نمی‌کند.

این خاصیت برای کشف‌کنندگی، خاصیت یکنوایی (monotonicity) گفته می‌شود.

اگر یکنوا نباشد، با ایجاد یک اصلاح جزئی آن را یکنوا می‌کنیم.

بنابراین هر گره جدیدی که تولید می‌شود، باید کنترل کنیم که آیا هزینة f این گره از هزینه f پدرش کمتر است یا خیر. اگر کمتر باشد، هزینة f پدر به جای فرزند می‌نشیند:

بنابراین:

f همیشه در طول هر مسیری از ریشه غیرکاهشی خواهد بود، مشروط بر اینکه h امکان‌پذیر باشد.

h*(n) : هزینه واقعی رسیدن از n به هدف است.

در استفاده عملی، خطاها با هزینه مسیر متناسب هستند، و سرانجام رشد نمایی هر کامپیوتر را تسخیر می‌کند. البته، استفاده از یک کشف‌کنندگی خوب هنوز باعث صرفه‌جویی زیادی نسبت به جستجوی ناآگاهانه می‌شود.

A* معمولاً قبل از اینکه دچار کمبود زمان شود، دچار کمبود فضا می‌شود. زیرا این جستجو تمام گره‌های تولید شده را در حافظه ذخیره می‌کند.

‌ماده 222 - هر شرکت تجارتی می‌تواند در اساسنامه خود قید کند که سرمایه اولیه خود
را به وسیله تأدیه اقساط بعدی از طرف شرکاء یا قبول‌شریک جدید زیاد کرده و یا به
واسطه برداشت از سرمایه آن را تقلیل دهد.
‌در اساسنامه حداقلی که تا آن میزان می‌توان سرمایه اولیه را تقلیل داد صراحتاً
معین می‌شود.
‌کمتر از عشر سرمایه اولیه شرکت را حداقل قرار دادن ممنوع است.
‌باب چهارم
‌برات - فته‌طلب - چک
‌فصل اول - برات
‌مبحث اول - صورت برات
‌ 

میانه بین 2 امتیاز [M2P] نقطه ای را انتخاب می کند که بین دو نقطه دیگر است.
 نقطه میانی یک خط یا یک قوس را انتخاب می کند. در مورد پلی لاین ، آن را انتخاب می کند
نقطه میانی بخش پلی لاین.
نزدیکترین  نقطه ای را در نزدیکترین نقطه انتخاب انتخاب می کند.
گره  یک شیء نقطه را انتخاب می کند.
هیچکدام  به طور موقت اسنپ های در حال اجرا را برای انتخاب یک نقطه تبدیل نمی کند.
موازی  به شما امکان می دهد یک خط خط ترسیم کنید که به موازات یک بخش خط موجود دیگر است. برای استفاده از این گزینه ، پارا را در هنگام انتخاب نقطه تایپ کنید ، یا موازی از osnap را انتخاب کنید
منوی زمینه ده مکان نما را به خطی که می خواهید موازی باشید حرکت دهید و آن را نگه دارید
در آنجا تا زمانی که یک نشانگر کوچک و متقاطع شکل روی خط مشاهده نکنید. مکان نما همچنین ابزاری را نمایش می دهد
با کلمه موازی نوک کنید و به شما اطلاع دهید که اسنپ موازی فعال است.
عمود بر  موقعیتی را روی یک شیء که عمود بر آخرین است انتخاب می کند
نقطه انتخاب شد
| فصل 3 تنظیم و استفاده از ابزارهای 
فالترهای نقطه ای واقعاً فاقد شی هستند ، بلکه گزینه های انتخاب نقطه هستند که به شما امکان می دهند 
یا مقادیر مختصات z را از یک نقطه انتخاب شده. (به فصل 20 ، "ایجاد نقشه های 3D" مراجعه کنید)
اطلاعات بیشتر در مورد گله ها.)
 نزدیکترین نقطه کاردینال (شمال ، جنوب ، شرق یا غرب) را روی آن انتخاب می کند
قوس یا یک دایره.
 نزدیکترین نقطه را ، که با سایر حالت های اسنپ استفاده می شود ، انتخاب می کند.
 نقطه ای را روی قوس یا دایره ای انتخاب می کند که مماس را از آن نشان می دهد
آخرین نکته انتخاب شد
نقطه آهنگ موقت  یک روش جایگزین برای استفاده از ضربه محکم و ناگهانی شی ارائه می دهد



‌ماده 240 - بعد از قبولی شخص ثالث نیز تا برات تأدیه نشده کلیه حقوقی که برای
دارنده برات از نکول آن در مقابل برات‌دهنده و ظهرنویس‌ها‌حاصل می‌شود محفوظ خواهد
بود.
‌مبحث چهارم - در وعده برات
‌ماده 241 - برات ممکن است به رویت باشد یا به وعده یک یا چند روز یا یک یا چند
ماه از رؤیت برات یا به وعده یک یا چند روز یا یک یا چند ماه‌از تاریخ برات - ممکن
است پرداخت به روز معینی موکول شده باشد.
‌ماده 242 - هر گاه برات بی‌وعده قبول شد باید فوراً پرداخته شود.
‌ماده 243 - موعد پرداخت براتی که یک یا چند روز یا یک یا چند ماه از رؤیت وعده
دارد به وسیله تاریخ قبولی یا تاریخ اعتراضنامه نکول معین‌می‌شود.
‌ماده 244 - اگر موعد پرداخت برات با تعطیل رسمی تصادف کرد باید روز بعد تعطیل
تأدیه شود.
‌تبصره - همین قاعده در مورد سایر اوراق تجارتی نیز رعایت خواهد شد.
‌مبحث پنجم - ظهرنویسی
‌ماده 245 - انتقال برات به وسیله ظهرنویسی به عمل می‌آید.
‌ماده 246 - ظهرنویسی باید به امضاء ظهرنویس برسد - ممکن است در ظهرنویسی تاریخ و
اسم کسی که برات به او انتقال داده می‌شود قید گردد.
‌ماده 247 - ظهرنویسی حاکی از انتقال برات است مگر اینکه ظهرنویسی وکالت در وصول
را قید نموده باشد که در این صورت انتقال برات واقع‌نشده ولی دارنده برات حق وصول
و لدی‌الاقتضاء حق اعتراض و اقامه دعوی برای وصول خواهد داشت. جز در مواردی که
خلاف این در برات تصریح‌شده باشد.
‌ماده 248 - هر گاه ظهرنویس در ظهرنویسی تاریخ مقدمی قید کند مزور شناخته می‌شود.
‌مبحث ششم - مسئولیت
‌ماده 249 - برات‌دهنده - کسی که برات را قبول کرده و ظهرنویسها در مقابل دارنده
برات مسئولیت تضامنی دارند.

هتل لوکس

در وضعیت مخاطره میزان احتمال  وقوع هر یک از نتایج ممکن معین است یعنی اطلاعات کامل موجود نیست و قابلیت 

پیش بینی کمتر ولی امکان  تصمیم  گیری بر اساس نتایج  محتمل وجود دارد وقتی که تصمیم گیرنده با اطمینان کامل نمی داند 

نتایج از هر گزینه چیست  ولی احتمال وقع  شما را  می داند  وتحت شرایط مخاطره تصمیم میگیرد تصیمیم گیری در شریط 

ریسک برای زمانی است که مشکل موجود شامل تعدادی متغییر های غیر کنترل نیز میشود لیکن اطلاعات از گذشته در مورد 

وقع انها در دسترس است و بنابراین محاصبه احتمال وقوع برای انها ممکن خواهد بود.

موقعیت عدم اطمینان:               

در وضعیت عدم اطمینان میزان احتمال وقوع  هر نتیجه ممکن و حتی چگونگی تعداد نتایج ممکن مشخص نیست

یعنی اطلاعات در مورد موضوع بسیار ناچیز است هنگامی که تصمیم گیرنده احتمال وقوع نتایج حاصل از گزینه های

ممکن را نمی داند و در شرایط عدم اطمینان تصمیم گیری می کند تصمیم گیری در صورت عدم  اطمینان لازم برای زمانی 

است که مشکل موجود شامل تعدادی از متغییر های غیر کنترل میشود لیکن اطلاعات  گذشته برای متغییر ها در دسترس

نبوده و از این رو محاسبه احتمال وقوع بر ای انها ممکن است در این حالت همچنین تصمیم گیر به روشهای شهودی و 

یا خلاق مراجعه می نماید.

اهمیت تصمیم گیری برای مدیریت


طرز تهیه سس کچاپ خانگی 

مواد لازم:

گوجه فرنگی رسیده: 24 عدد (حدود 2 کیلوگرم)

پیاز بزرگ: یک عدد

فلفل‌دلمه‌ای قرمز بزرگ: یک عد

دانه خردل: یک قاشق مرباخوری

فلفل شیرین: یک قاشق مرباخوری

دارچین: یک چوب

شکر قهوه‌ای: یک لیوان

نمک: یک قاشق غذاخوری

سرکه سیب: یک و نیم لیوان

پاپریکا (نوعی فلفل قرمز): یک قاشق غذاخور 

طرز تهیه:

گوجه فرنگی‌ها را پوست بکنید و پس از در آوردن قسمت‌های داخل، آنها را خرد کنید. پیاز را نیز خرد کنید، دانه‌های فلفل‌دلمه‌ای را هم در بیاورید و خرد کنید. حالا گوجه فرنگی، پیاز و فلفل‌دلمه‌ای را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا نرم شود. سپس مواد را در مخلوط‌کن ریخته و به صورت پوره در بیاورید

حالا پوره آماده شده را مجدد به ظرف برگردانید و به مدت یک ساعت روی حرارت زیاد قرار دهید تا غلیظ شود و حجم آن به نصف مقدار اولیه کاهش پیدا کند. حالا در پارچه‌ای تمیز دانه‌های خردل، فلفل شیرین و چوب دارچین را قرار داده، سر آن را ببندید و سپس در پوره قرار دهید.

 در این مرحله، شکر و نمک را نیز به مواد اولیه اضافه کنید و بگذارید مواد روی حرارت کم در حالی که مرتب آن را به هم می‌زنید به مدت 25 دقیقه بپزد. سپس سرکه سیب و پاپریکا را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا سس غلیظ شود.

سس اصیل خانگی 

مواد لازم :

یک پیاز متوسط کاملا خرد شده

دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون

500 گرم کنسرو گوجه فرنگی

دو قاشق چای خوری رب گوجه فرنگی

یک قاشق سوپ خوری سرکه

سه قاشق چای خوری شکر

طرز تهیه :

در یک ماهیتابه بزرگ ، پیازها را سرخ کنید تا کاملا شفاف شوند . گوجه ها را به آن اضافه کرده و بگذارید تا بجوشند . وقتی کمی به جوش آمد ، رب گوجه فرنگی ، شکر و سرکه را نیز به آن اضافه کنید . به مدت یک ساعت آن را بجوشانید و قطعات گوجه را با قاشق چوبی له کنید . اگر همچنان قطعه ای از گوجه فرنگی در سس وجود دارد آن را از صافی بگذرانید و سپس در یک بطری ریخته و به مدت دو هفته در یخچال نگهداری کنید . لایه نازکی از آن را روی پیتزا یا پاستا بریزید 



تست تورینگ: این آزمون از ارتباط فیزیکی مستقیم بین کامپیوتر و محقق اجتناب می‌کند.


به منظور قبول شدن در تست تورینگ کلی، کامپیوتر به موارد زیر احتیاج دارد:

 بینایی ماشین برای درک اشیاء

 روباتیک به منظور حرکت آنها

2. انسانی فکر کردن-: رهیافت مدلسازی شناختی:

هتل لوکس


چگونگی شناسایی عملکرد افکار انسان:

1- درون گرایی 

2- تجارب روانشناسی


علوم شناختی : مدل‌های کامپیوتر از AI و همچنین تکنیک‌های روانشناختی را گرد هم می‌آورد تا بتواند تئوری‌های دقیقی از کارکرد ذهن انسان به دست آورند.

3. منطقی فکر کردن: قوانین رهیافت تفکر


رمز «تفکر درست»: ارسطو سعی در کشف آن داشت.

قیاس: از موضوعات مطرح شده توسط ارسطو می‌باشد، که الگوهایی برای ساختار توافقی ایجاد کرد که همواره نتایج صحیحی به اندازه مقدمات صحیح به دست می‌آورد.

مثال: «سقراط انسان است، تمام انسان‌ها می‌میرند، پس سقراط خواهد مرد.»

دو مشکل عمده در این رسم منطق‌گرایی وجود دارد: 


تبدیل دانش غیر رسمی به شکل رسمی توسط اعلام، منطقی ساده نیست.

تفاوت عمده‌ای بین قادر به حل مسئله بودن در اصول و انجام آن در عمل وجود دارد. 

4. منطقی عمل کردن: رهیافت  عامل منطقی


عامل: در اصل چیزی است که ابتدا درک می‌کند و سپس عمل می‌کند. 

در نگرش «قوانین تفکر» تأکید عمده بر روی استنتاج‌های صحیح بوده است.

«مهارت‌های شناخت» که برای آزمون تورینگ موردنیاز است، برای انجام فعالیت‌های منطقی وجود دارند.

مزایای مطالعه AI به‌عنوان طراحی عامل منطقی:


عمومی‌تر از رهیافت «قوانین تفکر»

پیشرفت علمی، بسیار قانون‌پذیرتر از رهیافت‌هایی است که بر تفکر یا رفتار انسانی متکی هستند.

زیربنای هوش مصنوعی:

AI، از علوم مختلفی بهره می‌برد که از میان آنها علوم زیر مهم‌تر شناخته شده‌اند:

علم فلسفه

علم ریاضی

علم روانشناسی

علم زبان‌شناسی

علم کامپیوتر






هنگام مراجعه با یک محدودیت یا هنگام حل یک مسئله فرصتهای جدیدی ایجاد میشود به همین دلیل برخی از مدیران 

بر این باورند در دل هر مسئله فرصتی نیز نهفته است انها مسئله را چیزی می دانند که میتوان سازمان را در مسیر  میل به

خطر بیاندازد در حالی که فرصت از نظر انان چیزی است که امکان دستیابی به اهداف را افزایش می دهد و زمینه جلو افتادن

از اهداف و افزایش توان سازمان را فراهم می کند فرصت عبارت است که موقعیتی که امکان فراتر رفتن از اهداف تعیین شده

را میسر میسازد پیتردراکو کشف فرصت ها را رمز موقعیت مدیران در سازمانها زیرا با بهره گیری از فرصتها نتایج سودمندی

حاصل میشود در حالی که در حل مسئله فقط وضعیت به حال عادی برمیگردد در واقع بهره گیری از فرصت ها متضمن 

تمرکز کردن منابع و تلاشها برای کار مختلفی است مدیر باید با اگاهی نقاط قوت و ضعف خود به شناسایی فرصت ها و 

تهدید های محیطی بپردازد و با تبدیل تهدید به فرصت و بهره گیری از فرصت ها هر چه بیشتر در راه اهداف قدم بردارد.





تلفن تماس ترکیه :    05541486659 (90+)



منبع سایت : ( * هتل لوکس * )